معاون فرهنگي نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه محقق اردبيلي گفت: با توجه به استقبال گسترده دانشجويان از مراسم اعتكاف دانشگاه محقق اردبيلي، پيش بيني مي شود 500 دانشجو در اين رويداد معنوي شركت كنند.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۲۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل حجت الاسلام پورحسینفر، معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بيان اينكه مهلت ثبت نام براي حضور در مراسم اعتكاف دانشجويي دانشگاه محقق اردبيلي امروز به پايان مي­رسد، افزود: با توجه به حضور گسترده دانشجويان پيش بيني مي شود حدود 500 دانشجو در اين مراسم معنوي شركت كنند.

وي به حمايت دانشگاه محقق اردبيلي در تشكيل ستاد برگزاري مراسم اعتكاف دانشجويي اشاره كرد و گفت: اين مراسم معنوي همزمان با دانشگاه­هاي سراسر كشور، جمعه 11 ارديبهشت همزمان با شب ولادت حضرت علي(ع)، بعد از نماز مغرب وعشا آغاز مي شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

استاد حوزه و دانشگاه به تأثير فريضه اعتكاف دربين دانشجويان اشاره كرد و گفت: شركت دانشجويان در مراسم اعتكاف علاوه بر ايجاد نشاط معنوي در محيط دانشگاه، در افزايش اميد و انگيزه دانشجويان نسبت به تحصيل و آموزش مؤثر است.

پورحسين­فر بر اهميت بحث معنويت و ايجاد فضاي معنوي در مراسم اعتكاف تأكيد كرد و گفت: وجود معنويت در زندگي موجب رشد و تعالي فرد و پويايي جامعه مي شود.

وي برگزاري جشن وي‍ژه ولادت حضرت علي(ع)، ايراد سخنراني، مداحي، قرائت و روخواني قرآن كريم و مراسم سوگواري وفات حضرت زينب(س) را از برنامه­هاي تدوين شده در طول ايام اعتكاف عنوان و بر دانشجومحور بودن اين برنامهها تأكيد كرد.


ارسال نظرات