مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: بیله سوار مغان بیشترین آمار صید غیرمجاز حیوانات را در بین شهرهای استان دارد.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۲۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل سیدرضا موسوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان روز یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند بیله سوار افزود: با فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و با آگاهی بخشی باید جلوی این مشکل را گرفت.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه حفظ و حراست از آب و خاک اشاره کرد و گفت: برای دیدن حجم عظیمی از زباله نیازی نیست که به محل های دفع زباله های شهری برویم بلکه اگر در مسیر حرکتمان به محل کار و یا حین سفر به اطراف نگاه کنیم به عمق فاجعه پی خواهیم برد.

وی از شهرداری و اعضای شورای اسلامی بیله سوار خواست نسبت به تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان مطالعه داشته باشد تا از پراکندگی زباله در این شهرستان توریستی با جاذبه های فرهنگی و تاریخی عمیق جلوگیری شود.

وی همچنین خواستار ایجاد بانک اطلاعات پسماند روستایی ، پسماند کشاورزی ، گیاهی و دامی در منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، فرماندار بیله سوار هم در این جلسه گفت: بر اساس گزارش کارشناسان حفاظت محیط زیست سرانه تولید پسماند شهروندان بیله سوار در استان بالاتر از حد استاندارد و در حد نگران کننده است.

آرام حلیم از بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهری بیله سوار با هزینه بیش از 100 میلیارد ریال خبر داد و بر لزوم مدیریت پسماندهای کشاورزی توسط مدیریت جهاد کشاورزی و پیگیری اجرای سیستم فاضلاب شهری در شهر جعفرآباد و ساماندهی واحدهای دامی غیر مجاز در حریم روستاها تاکید کرد.

وی افزود: هیچ کس حق ندارد به خاطر کسب منفعت شخصی حیات موجودات را به مخاطره انداخته و به بهانه تولید و اشتغال آب و خاک را آلوده کند.

ارسال نظرات