رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی گفت: بسیج با توجه به شاخصه های فرهنگی بارزی که دارد می تواند مروم فرهنگ پهلوانی در ورزش باشد.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۳۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

افشین داوری رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: بسیج علاوه بر نام پرمحتوایی که دارد در همه عرصه های اجتماعی فعالیت دارد و در همه امور یار و یاور و کمک رسان است.ورزش هم یکی از بخش هایی است که بسیج حضور فعالی در آن دارد و با توجه به اخلاق مداری، فتوت و پهلوانی که در ذات بسیجیان است، حضور این نیروی مردمی می تواند در ورزش زمینه ساز تاثیرات خوبی باشد.

داوری اظهار داشت: به هر حال وقتی ورزشکاران با خلق و خو و مرام بسیجی در میادین بین المللی حاضر شوند، می توانند یک تبلیغ خوب برای نظام جمهوری اسلامی باشند و رسالتشان را به عنوان نماینده ایران با مرام پهلوانی در مسابقات نشان دهند و چه در زمینه فنی و چه زمینه اخلاقی الگو باشند.

رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی افزود: بسیج با توجه به کارهای پشتیبانی که همه زمینه های انجام می دهد، در عرصه ورزش هم نقش آفرین بوده است. یکی از کارهای قابل توجه بسیج، تقدیر از ورزشکارانی است که برابر نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی به میدان نرفته اند و این کار سبب شده این ورزشکارن تشویق شوند و تاثیر خوبی در روحیه این ورزشکاران داشته است.

وی در ادامه درباره پایگاه های استعدادیابی بسیج تصریح کرد: دو سال پیش در قم از یکی از پایگاه های استعدادیابی بازدید کردم و واقعا کار بزرگی بود. به هر حال آن چیزی که از نظر علمی ثابت شده است، اینکه اگر ورزشکار در سنین پائین تحت نظر قرار بگیرد و تمرینات اصولی انجام دهد، می تواند رشد سریعتری داشته باشد و خیلی زودتر مدارج ترقی را طی کند و این آینده ورزش ایران را بیمه می کند.

داوری خاطر نشان کرد: علاوه بر این کار دیگری که در بسیج جزو اولویت هاست، توجه به برنامه های فرهنگی و بعد روحی و اخلاقی در تربیت ورزشکاران است که سبب می شود بچه هایی که در این پایگاه ها رشد می کنند، علاوه بر اینکه از نظر فنی پله های پیشرفت را طی می کنند، از نظر اخلاقی هم رشد می کنند و در آینده و هنگام ورود به ورزش قهرمانی و رقابت در مسابقات آسیایی و جهانی می توانند از هر نظر نماینده شایسته ای برای کشورمان باشند.

رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی افزود: متاسفانه در حال حاضر با توجه به اینکه در گذشته هدفگذاری و برنامه ریزی مدونی درباره اهمیت مباحث فرهنگی در ورزش نداشته ایم، شاهد بی اخلاقی هایی در سطح جامعه ورزش هستیم. به همین خاطر معتقدم بسیج با توجه به اینکه اخلاق مداری جزو شاخصه های اصلی آن است، می تواند نقش تاثیرگذاری در گسترش اخلاق در بین ورزشکاران داشته باشد.

ارسال نظرات