معاون جهاد کشاورزی اردبیل:

مبارزه بیولوژیک با آفت‌های کشاورزی در اردبیل توسعه می‌یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل مبارزه بیولوژیک با آفت‌های کشاورزی در دستور کار بوده و با برنامه‌ریزی‌های اساسی و لازم تلاش می‌کنیم تا در از بین بردن آفت‌ها استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۵۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،میرجمال‌الدین پورپیغمبر در همایش تخصصی «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 380 نوع آفت در محصولات و تولیدات کشاورزی در سطح کشور شناسایی شده که در صورت عدم توجه به رعایت موازین بهداشتی می‌تواند سبب انتقال بیماری‌ها به انسان شود.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل مبارزه بیولوژیک با آفت‌های کشاورزی در دستور کار بوده و در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های اساسی و لازم تلاش می کنیم تا در از بین بردن آفت‌ها از این روش که کارایی بیشتری داشته استفاده کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه استفاده از کود شیمیایی برای از بین بردن آفت‌های کشاورزی در استان اردبیل به کشاورزان توصیه نمی‌شود، افزود: باید در این راستا اقدامات و کارهای فرهنگی انجام شود تا شاهد استفاده حداقلی از این سموم در بخش کشاورزی و کاهش مضرات آن باشیم.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این همایش بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در راستای تامین امنیت غذایی مردم همواره برنامه‌هایی را به صورت سالانه شامل نظارت، کنترل و بازرسی انجام می‌دهد تا در این زمینه شاهد افزایش ایمنی غذایی مردم و کاهش بیماری‌ها و تهدیدات در این حوزه باشیم.

محمد دانه‌زن گفت: در سطح استان اردبیل 18 هزار و 230 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی وجود دارد که در راستای رعایت موازین بهداشتی در این مراکز در سال گذشته 115 هزار و 700 مورد بازرسی از این مراکز توسط 85 بازرس انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این بازرسی‌ها یک هزار و 176 پرونده تشکیل و به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی استان معرفی شده که در همین راستا 172 مرکز تعطیل و بقیه مراکز نیز موظف به رعایت موازین بهداشتی شدند که این گونه بازرسی‌ها و برخوردها امسال نیز در دستور کار است.

 

ارسال نظرات