جشن پیوند آسمانی با آغاز زندگی مشترک 38 زوج طلبه در شهر اردبیل به انجام رسید.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۶۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،در مراسمی که در دفتر امام جمعه شهرستان اردبیل برگزار شد، این زوج‌های جوان در اوج سادگی و بی‌آلایشی زندگی مشترک خود را آغاز کردند تا تلنگری برای دیگر افراد جامعه باشد تا با سادگی و بی‌آلایشی زندگی خودشان را آغاز کنند.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اهمیت امر ازدواج و تشکیل نظام خانواده در جامعه اسلامی اظهار کرد: باید این امر با تکیه بر سبک زندگی اسلامی، دینی و معنوی همراه شود تا با یک توجه ویژه بتوانیم سلامت نظام اجتماعی و خانوادگی را تأمین کنیم.

آیت‌الله سید حسن عاملی رفتار منطقی را در زندگی اجتماعی و زناشویی یادآور شد و تصریح کرد: هدف اصلی از تشکیل خانواده تقویت نظام اجتماعی با محوریت زن و شوهر است که بر پایه اصل عاطفی و معرفتی رابطه آنها تقویت می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در تقویت زندگی سالم و کاهش برخی آسیب‌ها باید نگاه منطقی و عقلانی به مسائل داشت، گفت: از علل و عوامل بروز طلاق و متزلزل شدن نظام خانواده ناسازگاری زن و مرد و عدم روابط عاشقانه و محبت‌آمیز آنها در محیط خانواده است که گاه بر دامنه مشکلات افزوده می‌شود.

امام جمعه اردبیل افزود: گاه توقعات نابه‌جا از طرف زن و مرد و بی‌توجهی به کسب روزی حلال و آوردن این روزی بر سر سفره که تأثیر مستقیمی بر تربیت نسل سالم دارد، عامل اصلی به هم خوردن روابط زن و شوهر و خانوادگی است که مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

عاملی از زوج‌های طلبه خواست تا در تنظیم نظام خانوادگی خود در وهله اول ساده‌زیستی و دوری از تجملات را به همراه رفتار عاطفی و محبت‌آمیز در دستور کار قرار داده و از هرگونه رفتار خودسرانه در نظام اجتماعی و خانوادگی پرهیز کنند.

در این مراسم رئیس مرکز خدمات فرهنگی حوزه‌های علمیه از ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به طلاب و روحانیان خبر داد و بیان کرد: قرار است یک‌هزار و 700 طلبه سراسر کشور به صورت رایگان به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام شوند.

حمید زهرایی اهمیت راه‌اندازی مراکز مشاوره و مهارت‌آموزی را یادآور شد و اضافه کرد: زوج‌های جوان باید بیش از گذشته به اهمیت این موضوع واقف باشند تا با مشورت و همدلی بتوانند زندگی اجتماعی خود را تقویت کنند.

 

ارسال نظرات