اعلام شد؛

برنامه های20گانه هفته عقیدتی سیاسی در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مطهری ، روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، برنامه های این هفته را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۸۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در گفتگو با خبرنگار بسیج، یاد و خاطره معلمان شهید به ویژه علامه مرتضی مطهری و مربیان شهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و روز معلم را گرامیداشت.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی اولین معلم و مربی انسان ها می باشد و عنوان مقدس معلمی برگرفته از اوصاف خداوند متعال است که بر اساس آیات شریفه قرآن کریم، "‌پروردگار جهانیان، ‌به انسان آنچه را نمی دانست آموخت".

وی، افزود: در مکتب اسلام، به آموزش و فراگیری علم اهمیت بسیار داده شده و در این مکبت، تمام افراد بايد معلم و متعلم باشند. یعنی همه باید هم تحصيل کنند و هم تدريس نمايند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان،‌ گفت: مقام معلم مقام والائي است، مقامي است که بالاتر از مقام معلم نيست و چنين است که وارثان انبياء شمرده مي شوند. چنانچه امام صادق علیه السلام فرموده اند: " اِن العُلما وَرَثه الاَنبياء"، يعني دانشمندان وارثان پيامبرانند.

وی، دعوت به سوی خدا، تربیت الهی فراگیران، دعوت به سوی اصلاح جامعه و تربیت صالح را از رسالت های خطیر معلمان و مربیان برشمرد و تأکید کرد: اخلاص، تعهد و تقید به مبانی اعتقادی و اخلاقی و تزکیه نفس از برترین ویژگی های معلم و مربی شایسته در جامعه اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تصریح کرد:‌بدون شک برجسته ترین ویژگی شهید مطهری، خرافه زدایی و ترسیم چهره اسلام ناب محمدی(ص) و وقف سرمایه عمر شریف خود در این راه مقدس و افزایش همدلی و وحدت بین مسلمانان بود و در این ایام باید اندیشه این شهید مطهر در جامعه ترویج گردد.

حجت الاسلام سرافراز، در ادامه برخی از برنامه های بیست گانه هفته عقیدتی سیاسی در رده های سپاه و بسیج استان را برشمرد و گفت: سرکشی از خانواده شهدای مربی سپاه استان، دیدار با علما و ائمه جمعه و جماعات در شهرستان ها، برپایی نمایشگاهی از عملکرد آموزش های عقیدتی سیاسی و آموزش نظامی سپاه، تجلیل از مربیان نمونه از جمله برنامه های این هفته به شمار می رود.

این مقام مسئول، افزود: مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، فراخوان مقاله با موضوع شعار سال در اندیشه شهید مطهر، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه ها، همایش های بصیرتی و ورزشی و پیاده روی، نشست های حلقه های صالحین، گردهمایی مربیان و هادیان سیاسی سپاه و بسیج، گلباران قبور مطهر شهدای فرهنگی، زنگ سپاس معلم در واحدهای مقاومت دانش آموزی، گردهمایی مربیان بازنشسته عقیدتی سیاسی و آموزش نظامی، از دیگر برنامه های گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج استان می باشد.

ارسال نظرات