خبرهای داغ:
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه تحقق شعار سال، خدمت بیشتر به مردم و رسیدگی به درخواست ها و رفع مشکلات آنهاست، گفت: با توجه به رخدادهای بسیاری که در منطقه ما اتفاق می افتد همدلی و همزبانی هر چه بیشتر ملت ما را می طلبد.
کد خبر: ۸۵۱۴۵۱۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمد رضا هاشمی در سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان از برگزاری اجلاسیه شهدا در شاهرود به عنوان یک رویداد عظیم فرهنگی یاد کرد و اظهار داشت: تجلیل و زنده نگه داشتن یاد شهدا یکی از بزرگترین و ارزشمندترین کارهایی است که می توان انجام داد.

وی تصریح کرد: دولت و ملت، همدلی و همزبانی معنایی بدیع و مهم در فرهنگ سیاسی است که رهبر فرزانه‌ انقلاب سالجاری را با عطف توجه به آن، سالِ «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت» نامیدند.

مقام عالی دولت در شهرستان شاهرود همچنین داشتن مجوز اداره ارشاد برای بخش های دولتی و خصوصی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را الزامی دانست.

همدلی و همزبانی مسئولان و مردم در اجلاسیه شهدای شاهرود عینیت یافت

امام جمعه شاهرود نیز در این جلسه گفت: هدف از برگزاری اجلاسیه که روزهای اول تا سوم اردیبهشت ماه در مصلی پیامبر اعظم شاهرود برگزار شد، حضور مردمی بود.

حجت‌الاسلام محمود ترابی تاکید کرد که ایده عملا تحقق یافت و با حضور مردم و نیز تشکیل کمیته خودجوش مردمی شاهد انسجام، اتحاد، همدلی و همزبانی میان مسئولان و مردم بودیم.

وی با قدردانی از تلاش فرماندار و فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شاهرود برای ایجاد هماهنگی در پیشرفت کارها یادآور شد: کارها به نحو مطلوبی انجام شد و کسی فکر نکرد،تنهاست.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با برگزاری اجلاسیه مجموعه های جدیدی که تاکنون در یادواره ها شرکت نکرده بودند، حضور پیدا کردند و با نصب تصویر شهدا در شهر، شور و حال معنوی خاصی در سطح شهر و استان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این اقدام آثار و برکتهای زیادی دارد و سالها ادامه خواهد یافت، افزود: به اظهار کسانی که در ایام برگزاری اجلاسیه به شاهرود سفر کردند، اجلاسیه نشانه وفاق و همدلی میان مردم و مسئولان شهرستان بود.

وی تصریح کرد: شاهرود از نظر همدلی و همزبانی در شرایط خوبی قرار دارد هر چند در آغاز راه قرار داریم، باید همدیگر را از خود بدانیم و یکی از بهترین راهها برای تححق شعار همدلی و همزبانی که شعار سال هم است، تشکیل جلسات غیررسمی است.

حجت الاسلام عباس معصومی امام جمعه شهر رودیان هم گفت: اغلب شرکت کنندگان اجلاسیه و بازدید کنندگان از 10 نمایشگاه جانبی آن جوانان بودند که این کار سبب تقویت و همدلی شد و نشان داد زمینه برای انجام کارهای فرهنگی در شهرستان فراهم است.

در شورای مذکور چند نفر دیدگاههای خود را در مورد مسایل مختلف بیان کردند.

همچنین راهکار چگونگی تحقق و اجرایی شدن شعال سال، تبادل نظر در مورد ساماندهی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها