رئیس انجمن دو و میدانی بسیج از توسعه فعالیت های بسیج در رشته دو و میدانی با توجه پتانسیل بالای ورزشکاران بسیجی در این رشته خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۴۵۸۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسین عسگری رئیس انجمن دو و میدانی بسیج گفت: سرمایه گذاری هایی که تاکنون در بسیج در رشته دو و میدانی صورت گرفته خیلی خوب و مفید بوده و بازدهی مثبتی در سال های اخیر داشته است. این اثرگذاری را می توان در عناوینی که تیم های بسیج در غالب باشگاه مقاومت در لیگ های کشوری کسب می کنند به خوبی مشاهده کرد.همچنین خیلی از ملی پوش های دو و میدانی هم در باشگاه های بسیج رشد کرده اند.

عسگری اظهار داشت: در راستای ادامه این فعالیت ها، به دنبال توسعه ورزش دو و میدانی در بسیج هستیم. با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در بین بچه های بسیجی که علاقمند به رشته دو و میدانی هستند وجود دارد، می توان بیشتر از این موفقیت کسب کرد.باید با سرمایه گذاری و برنامه ریزی بیشتر از این ظرفیت موجود به خوبی استفاده کنیم و شناسایی استعدادهای دو و میدانی و پرورش آنها به طور حتم به آینده ورزش کشور کمک می کند.

وی با اشاره به برنامه انجمن دو و میدانی بسیج برای سال جدید افزود: علاوه بر اجرای برنامه های سال های اخیر و برگزاری مسابقات مختلف در غالب قهرمان کشوری بسیج، لیگ و المپیادها، در نظر داریم با توجه به قابلییت هایی که وجود دارد، رشته های دو و میدانی را افزایش دهیم تا بچه ها در رشته های بیشتری بتوانند عرض اندام کنند. به عنوان نمونه پیشنهاد داده ایم که رشته پرتاب وزنه به رشته هایی که در بسیج فعال است اضافه شود. چون به هر حال این رشته نه امکانات زیادی می خواهد و نه هزینه زیادی دارد.

رئیس انجمن دو و میدانی بسیج در ادامه با بیان اینکه استعدادهای بسیجی را در مسابقات مختلف شناسایی می کنیم، خاطر نشان کرد: با توجه به ویژگی رشته دو و میدانی، ما برای اینکه نفرات با استعداد این رشته را در بین بچه های بسیجی شناسایی کنیم در مسابقات قهرمان کشوری بسیج، لیگ و المپیاد ها شرکت کنندگان را زیر نظر می گیریم و از دل این مسابقات نفرات مستعد را شناسایی می کنیم و آنها را جذب می کنیم.

عسگری تاکید کرد: البته این علاوه بر فعالیت هایی است که در پایگاه های استعدادیابی بسیج صورت می گیرد و در این پایگاه ها هم رشته دو و میدانی فعال است. هر چند معتقدم که در جریان مسابقه و رقابت هایی که برگزار می شود بهتر می توان کسانی که برای دو و میدانی مستعد هستند و جای پیشرفت دارند را شناسایی کرد و تحت نظر گرفت.

وی در پایان با اشاره به همکاری نزدیک مربیان برجسته و باسابقه کشور با انجمن دو و میدانی بسیج تاکید کرد: در حال حاضر در استان های مختلف مربیان شاخص دو و میدانی آن استان با بسیج همکاری دارند و ورزشکاران بسیجی از آموزش های آنها استفاده می کنند که این امر می تواند یکی از رمزهای پیشرفت بچه های بسیج در دو و میدانی کشور باشد.

ارسال نظرات