عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نباید حتی یک ریال ارز دولتی به واردات خودروهای لوکس اختصاص داده شود، این افراد می توانند ارز آزاد فراهم کنند و هر چه قدر که می خواهند خودروهای لوکس وارد کنند ولی باید حقوق دولت را پرداخت نمایند.
کد خبر: ۸۵۱۴۶۵۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج پیرامون واردات بی رویه خودروهای لوکس گفت: همواره در جامعه یک سری مرفهین بی درد وجود دارند که کاری با تحریم، مشکلات کشور و بیکاری ندارند این افراد به دنبال خودروهای لوکس هستند تا فقط با آن خوش بگذرانند لذا به دنبال واردات این خودروها هستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: دولت باید این واردات را کنترل کند، به این معنا که اگر اجازه واردات خودروهای لوکس را می دهد، حتما حقوق گمرکی و سود بازرگانی خود را دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: نباید حتی یک ریال ارز دولتی به واردات خودروهای لوکس اختصاص داده شود، این افراد می توانند ارز آزاد فراهم کنند و هر چه قدر که می خواهند خودروهای لوکس وارد کنند ولی باید حقوق دولت را پرداخت نمایند لذا دولت باید این موضوع را با برنامه ریزی دقیق، کنترل کند.

ثروتی اظهار داشت: اگر این واردات با ارز آزاد صورت گیرد بلامانع است ولی اگر ارز مبادله ای به این کار تخصیص داده شود خلاف قانون است بنابراین نباید به هیچ عنوان ارز مبادله ای برای این واردات داده شود.

نماینده مردم بجنورد در خاتمه اضافه کرد: در حال حاضر این واردات بیشتر آزاد است و ارز دولتی، بودجه این واردات را ندارد.

  
ارسال نظرات