دوازدهمین یادواره شهدای مسجد قائم پایین بهشهر برگزار شد

دشمن در جنگ نرم تلاش می کند با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطی پیشرفته و شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها میان آحاد مردم تردید، بدبینی و اختلاف ایجاد کند
کد خبر: ۸۵۱۴۶۹۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

 

 


 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش خبرنگار روابط عمومی سپاه بهشهر،دوازدهمین یادواره شهدای مسجد قائم پایین مدتی پیش با سخنرانی خطیب توانمند امام جمعه بهشهر حجت الاسلام و المسلمین سید عربعلی جباری برگزار شد.

 

در این مراسم نورانی که با استقبال گسترده عموم مردم روبرو شد، بسیاری از چهره های فرهنگی، اجتماعی و همچنین برخی از مسئولین و مدیران شهری نظیر،احمدعلی مقیمی نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، علی نجفی فرمانده سپاه پاسداران، فرماندهی نیروی انتظامی، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... حضور داشتند.

 

گفتنی است در این مراسم معنوی پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید، همه به احترام سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران از جا قیام کردند و پس از اجرای چند برنامه ذاکر اهل بیت به زیبایی هرچه تمام تر به مداحی و روضه خوانی پرداخته است.

 

حجت الاسلام سید عربعلی جباری در ابتدا به تبیین عالم نور و سیره رزمندگان و شهدای دفاع مقدس پرداخت و در ادامه بیان کردند: بیاییم امشب همه با یک دل و زبان تعهد ببندیم و از فرصتی که در دست داریم استفاده کافی را ببریم چون ماه رجب، ماه بهره برداری، ماه تفکر و اندیشه، ماه توجه به ذات مقدس خداوند است.

 

وی گفت: از بزرگترین وسایلی که در اختیار شما مومنان قرار داده شده، ماه رجب است و در روایات آمده که از این ماه بعنوان حبل الله یاد شد و یکی از مصداق های بارز حبل الله، ماه رجب است.

 

امام جمعه بهشهر به دو ویژگی شهدا، که آنها را از دیگران متمایز کرد اشاره کردند: 1- برخورداری از دل سالم و قلب سلیم 2- دلیر بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ نرم تلاش می کند از ابزارهای فرهنگی و ارتباطی پیشرفته و شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها میان آحاد مردم تردید، بدبینی و اختلاف ایجاد کند.

 

 

 

  این خطیب توانمند با بیان اینکه شهدا از جان خود گذشتند،سلحشورانه مبارزه کرده و آمادگی خودشان را برای قطعه قطعه شدن در راه خدا اعلام کردند بیان کردند: خداوند هم جان آن‌ها را بعد از سختی‌های فراوان پذیرفت و الان آن‌ها همه نورانیت خودشان را سخاوتمندانه در معرض بهره برداری ما قرار دادند.

 

جباری افزود: حالا سال‌ها بعد رفتنشان ما را شریک نور خودشان کردند و ما می‌توانیم با شرکت در مجالسی که به یاد آن هاست، نورانیت آنان را برای خودمان به ارمغان ببریم. این یک سخاوت بی‌نظیری است که شهدا دارند.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه شهدا سه پیام از آغاز خلقت تا قیامت دارند تصریح کردند: پیام انس و عشق به خداوند که در عرصه فردی با بندگی خدا، خود را نشان می دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها