قضاوت ظاهر از سوی مردم و نیز قضاوت باطن از سوی خداوند، رمز موفقیت و کمال شهدا است.
کد خبر: ۸۵۱۴۷۰۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

 

 




 

خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش خبرنگار روابط عمومی سپاه بهشهر،  مراسم یادواره شهدا شب گذشته با حضور امام جمعه بهشهر و دیگر مسئولین شهری و جمع کثیری از مردم در حسینیه قدس کوی فرهنگیان برگزار شد.

ابتدای برنامه آیاتی چند از کلام ا... مجید تلاوت و بعد از آن همگی به احترام سرود ملی از جا قیام کردند و بعد از آن همگی آماده شنیدن سخنرانی سخنان خطیب مراسم حجت الاسلام والسلمین حاج محسن کافی(پسر مرحوم شیخ احمد کافی) شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محسن کافی با توجه به  بررسی اهمیت اعمال ظاهر و باطن انسان خاطر نشان کرد: قضاوت ظاهر از سوی مردم و نیز قضاوت باطن از سوی خداوند، رمز موفقیت و کمال شهدا است.

 

وی با اشاره به هدف و سخن ظاهر و باطن شهدا را به سوی معبودشان توصیف و اظهار کرد: فاصله قلب و زبان و حرف و عمل همواره در میان انبیاو بزرگان دینی بعنوان دغدغه ای عظیم محسوب شده است که لزوم توجه به این مهم با توجه به بروز رفتارهای اخلاقی و اعتقادی نوین بخوبی احساس می شود.

 

وی با اشاره به سخنان پیامبر اسلام(ص) در زمینه تناسب ظاهر و باطن عنوان کرد: این حضرت به اشخاصی که ظاهر خود را متناسب با مکارم اخلاقی جلوه داد، اما باطن خود را رها نموده و گرفتار هوای نفسانی کنند، صفت منافق را نسبت می دهند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بزرگترین سرمایه من و شما را زمان خواند و با توجه به این امر تصریح کرد: زمان بزرگترین دارایی ما است و بالاتر از زمان ثروتی نداریم.

 

وی گفت: امام زمان (عج) بر زمان و چرخش روزگار مدیریت دارد و اگر بخواهد می گرداند و اگر هم نخواهد نگه می دارد، پس دستان را باید به صاحب امر داد تا در این وادی خطرناک گم نشویم.

 

حجت الاسلام کافی زمان را تشبیه داشت به آب جوب و با توجه به اصل این موضوع بیان داشت: باید این رشته محبت را یه سرش به دل انسان و سر بعدی به وجود مقدس امام زمان (عج) وصل باشد تا بتوانیم به پیروزی حقیقی و جاوید دست بیابیم.

 

گفتنی است در حاشیه مراسم فضا سازی هایی از سوی خادمین شهدا انجام شده بود که با دیدن این فضا یاد و خاطره شهدای گرانقدر تجلی می کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها