ناهنجاري‌هاي پرسپوليس تمامي ندارد
سرمربي‌اي كه خيلي زود متوجه شد مشكل او تنها مسائل فني نيست و بالاتر از مسائل فني مشتي بازيكن بي‌انضباط است
کد خبر: ۸۵۱۴۷۱۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
به گزارش خبرگزاري بسيج، نه تجربه بالا نياز است و نه اهل فن بودن. يك نگاه سطحي هم كافي است تا معلوم شود مشكل پرسپوليس يكي دو تا يا فقط فني نيست كه با آمدن برانكو، اميد به معجزه باشد. مسئله‌اي كه در همين دو سه بازي اخير اين تيم در ليگ و آسيا، براي بار چندم ثابت شد. 
 
هر گوشه‌اي كه گرفته شود، گوشه‌اي ديگر لنگ مي‌زند. اما مي‌توان همه مسائل را در يك كلمه خلاصه كرد؛ بي‌انضباطي. مشكل اصلي پرسپوليس بي‌انضباطي است، چه در نحوه مديريت باشگاه، چه در تيم و حين بازي‌ها، چه در تركيب و تمرين و حتي نيمكتي كه مدام دستخوش تغيير شده است. حتي بي‌انضباطي در گرفتن تصميمات كلان براي مديريت باشگاه و چيدن هيئت‌مديره‌اي كه اين فصل بارها تغيير كرد.
 
اما با آمدن برانكو بار ديگر نگاه‌ها به نيمكت اين تيم و سرمربي جديد كه باز هم توقع بي‌مورد معجزه از او وجود داشت، خيره ماند. سرمربي‌اي كه خيلي زود متوجه شد مشكل او تنها مسائل فني نيست و بالاتر از مسائل فني مشتي بازيكن بي‌انضباط است كه فقط ادعا دارند و كارايي شان صفر است. بازيكناني كه غوره نشده مويز شده‌اند و چنان سركشي مي‌كنند كه كسي حريفشان نيست. البته تعجبي هم ندارد. در اين هرج و مرج به وجود آمده، قورباغه هم ابوعطا مي‌خواند چه رسد به بازيكنان جواني كه شهرت پرسپوليس آنچنان چشمشان را كور كرده كه نمي‌دانند بايد چطور رفتار كنند.
 
بعد از افتضاحي كه چندي پيش خانزاده و مكاني به بار آوردند و بابت آن به كميته انضباطي باشگاه فراخوانده شدند، اين بار نوبت صادقيان بود تا بار ديگر با سركشي‌هايش خود‌نمايي كند. هرچند كه پاسخ برانكو و باقري به اين خودنمايي اخراج بود اما بايد ديد تصميم باشگاه در خصوص اين بازيكن پرحاشيه چيست.
 
محمدحسين نژادفلاح، قائم‌مقام پرسپوليس كه خود يكي از تصميم‌گيرنده‌ها در خصوص بي‌احترامي خانزاده به هوادار اين تيم بود بابت رفتار زشت بازيكن تيمش از هواداران عذرخواهي كرد: «رفتار اين مدافع هيچ جاي دفاعي باقي نگذاشته است. بازيكن حق برخورد بد با هوادار را هم ندارد چه برسد به اينكه خدايي نكرده بخواهد توهين يا بي‌احترامي بكند. به همين دليل از هواداران عذرخواهي مي‌كنم.» اما هنوز پرونده خانزاده و مكاني بسته نشده بود كه پرونده صادقيان هم روي ميز نژادفلاح و كميته انضباطي قرار گرفت. پرونده‌هايي كه از بي‌انضباطي در پرسپوليس خبر مي‌دهد.
 
خانزاده اما قبل از آنكه در كميته انضباطي باشگاه حاضر شود، از كاشاني درخواست ميانجيگري كرده بود. در حالي كه كاشاني در تشييع جنازه خطيب به شدت از خانزاده بابت حركت ناشايستش انتقاد كرده بود. اما به ميان كشيدن پاي كاشاني گويا براي نژادفلاح خوشايند نبود، چراكه از آن گله كرده بود: «خانزاده بايد ياد بگيرد از چه كسي درخواست كند. او بايد خودش با مسئولان باشگاه تماس بگيرد و اگر نتيجه نگرفت ديگران را واسطه كند.» در نهايت خانزاده در جلسه‌اي كه ظهر ديروز با حضور خوردبين، باقري، نژادفلاح و خود اين بازيكن برگزار شد به محروميت از بازي‌هاي پرسپوليس تا اطلاع ثانوي و كسر ۳۰ درصد از قرارداد جريمه شد. 
 
اما در خصوص صادقيان ماجرا كمي متفاوت است. برانكو خيلي گويا قصد ندارد كج‌دار و مريز با بي‌انضباطي‌هاي بازيكنان تيمش برخورد كند و قاطعانه با اين مسئله برخورد خواهد كرد. در بازي با سايپا، صادقيان بعد از تعويض سوم پرسپوليس ترجيح داد تا با ايستادن در منطقه فني بازي را تماشا كند كه كريم باقري از او خواست روي نيمكت بنشيند. بي‌توجهي صادقيان به درخواست كاپيتان سابق پرسپوليس، عصبانيت شديد باقري را به همراه داشت تا با فرياد، صادقيان را روي نيمكت بنشاند. اما اين دلخوري باعث شد برانكو اين بازيكن را از تيم اخراج و به باشگاه واگذار كند و تا قبل از اينكه تكليفش روشن نشده حق حضور در تمرينات تيم را ندارد. اخراجي كه به نظر آشتياني، پيشكسوت پرسپوليس بايد زودتر انجام مي‌شد: «پيام بايد زودتر از اينها اخراج مي‌شد. اين به نفع خودش هم بود. اين بازيكن از نظر فني خيلي مستعد است ولي به نظرم بايد با روانشناس صحبت كند. اين بازيكنان به فكر آينده خود نيستند و نمي‌دانند كه اين روزها خيلي زود تمام مي‌شود. متأسفانه شرايط پرسپوليس هر روز بدتر مي‌شود. برانكو ايوانكوويچ با اين شرايط سرخورده مي‌شود.»
 
هرچند هنوز باشگاه به موضوع صادقيان رسيدگي نكرده است. اما به نظر مي‌رسد تنبيهي جدي در انتظار اين بازيكن باشد، چراكه نژادفلاح در حمايت از سرمربي تيمش مي‌گويد: «كاري به پيام صادقيان ندارم اما اگر برانكو ايوانكوويچ 11 بازيكن تيم را هم كنار بگذارد من قاطعانه از سرمربي تيمم حمايت مي‌كنم.» حمايتي كه اگر انجام شود بدون شك مي‌تواند تغييري جدي در روند انضباطي سرخپوشان ايجاد كند. تيمي كه نه تنها در مسائل فني نتوانسته در فصل جاري حرفي براي گفتن داشته باشد كه مسائل اخلاقي را هم باخته است. شايد هم به همين دليل است كه پروين و مايلي‌كهن در مراسم تشييع پيكر خطيب در برخورد با طارمي و نورالهي، بازيكنان جوان پرسپوليس به آنها توصيه مي‌كنند كه قدر خودشان را بدانند و گرفتار حاشيه‌ها نشوند. چراكه حاشيه خيلي زود شخصيت بازيكن و همچنين بازي فني او را دستخوش تغيير مي‌كند. آن هم تغييراتي صددر‌صد منفي كه امروز پرسپوليس به شدت با آن دست به گريبان است.
ارسال نظرات