مفسر روان نهج البلاغه گرفتاری های مسلمین جهان را نتیجه غفلت از نهج البلاغه است.
کد خبر: ۸۵۱۴۷۱۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، رحیمی در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه لرستان در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: مصیبت هایی که مسلمین جهان به آنها دچار شده اند نتیجه غفلت از نهج البلاغه رها کردن اهل بیت(ع) است.

وی رها کردن اهل بیت(ع) را کفران نعمت دانست و افزود: همین مساله باعث شده است که مسلمانان دنیا به مصیبت هایی که شاهد آنها هستیم دچار شوند و همه چیز خود را از دست بدهند.

مفسر روان نهج البلاغه با بیان اینکه اگر در رحمت الهی بسته شده به این دلیل است که دوست و دشمن از نهج البلاغه غافل شده اند گفت: نهج البلاغه بهترین کتاب خداشناسی، قرآن شناسی، پیامبر شناسی، امام شناسی و خودشناسی است و اگر کسی می خواهد بفهمد که عقل، تقوا و ایمانش در چه حدی است و اینکه آیا بهشتی است یا جهنمی باید خود را با نهج البلاغه بسنجد چرا که این کتاب مانند آیینه است.

رحیمی با اشاره به اینکه به جای ساخت موشک برای هدف قرار دادن قلب آمریکا که نتیجه ای جزء بغض و عداوت ندارد می توانیم با نهج البلاغه که ایجاد محبت می کند قلب این کشور را تسخیر کنیم ادامه داد: وقتی که نهج البلاغه و امیرالمومنین (ع) از دانشگاهها را بیرون می کنیم مشخص است که نظریات داروین جایگزین آنها می شود و آن وقت دانشجوی ما می گوید که ما از نسل میمون هستیم.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه امام علی (ع) کامل کننده عقل ها است افزود: این کتاب از گنبد و بارگاه این امام در نجف، از شب قدر، از بهشت، از نفس مسیحایی حضرت عیسی که مردگان را زنده می کرد، از حضرت مو.سی و عسایش، از حضرت نوح و کشتیش و از مائده های آسمانی هم بالاتر است.

مفسر روان نهج البلاغه نهج البلاغه را هل من ناصر ینصرونی امام علی (ع) دانست و گفت: اگر کسی می خواهد محبوب مردم باشد، اقتصاد خوبی داشته باشد و مملکت را خوب اداره کند باید با نهج البلاغه انس بگیرد و با این حال یکی از نمونه های موفق در این رابطه رهبر انقلاب است؛ چرا که ایشان شاگرد نهج البلاغه هستند.

 

ارسال نظرات