خبرهای داغ:
آیت‌الله علوی گرگانی:

بازاریان تقوای دینی بیاموزند

یکی از مراجع تقلید گفت: بازاریان باید مبانی فقهی و تقوای دینی بیاموزند تا مشکلاتی که در بازار وجود دارد رفع شده و بازار ایران به عنوان الگویی در جهان معرفی شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۷۲۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان بسیج اصناف کشور و جمعی از بازاریان تهران، بیان کرد: یکی از دغدغه ائمه معصومین (ع) مسئله امور مالی است که سرمنشاء آن بازار است.

وی با تاکید بر اینکه نباید یک جامعه را به حال خود واگذار کرد، گفت: اگر جامعه‌ای به خود واگذار شود و به فرمان خود باشد، از مسیر صحیح منحرف و به باطل کشیده می‌شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: صحبت‌های فراوانی در ارتباط با کسب روزی حلال در جامعه به میان آمده است ولی به دلیل اینکه مردم آگاهی کاملی ندارند، ظرفیت برای آگاهی بخشی در این زمینه وجود دارد تا میزان تخلفات کاهش یابد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بازاریان تصریح کرد: دو نوع آموزش باید برای کسبه و بازاریان گذاشته شود که یکی از این آموزش‌ها مربوط به حلال و حرامی است که در هر شغل و صنفی وجود دارد و و دیگری در ارتباط با احکام بازار است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از ائمه معصوم (ع) گفت: روایت شده که اگر کسبه مسائل فقهی را یاد نگیرند به ربا گرفتار می‌شوند که ربا در اینجا مصداق گمراهی است.

وی با تاکید براینکه بازاریان در کلاس‌های آموزشی باید تقوای دینی بیاموزند و با عاقبت تخلف در بازار آشنا شوند عنوان کرد: اگر کلاس‌هایی گذاشته شود و به شرکت کنندگان نمره داده شود بازار ایران به عنوان بازاری برای الگوی جهان قابل ارزیابی است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم،‌ادامه داد: جامعه اسلامی تاب تخلف را ندارد و اگر بتوانیم آموزش فقه و مبانی اسلامی را در بازار داشته باشیم شاهد کاهش تخلفات در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه فرزندان بازار فرزندان دین هستند تصریح کرد:‌ اگر بتوانیم مبانی فقهی را به خوبی به بازاریان آموزش دهیم بازار اصلاح شده و به طبع آن جامعه نیز اصلاح و پاک می‌شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: اگر مال پاکی داشته باشیم فرزندان صالحی تحویل جامعه داده و ریشه انسانیت پاک خواهد شد.


ارسال نظرات