دکتر علیرضا لاور کارشناس مسائل اجتماعی در نشست فرهنگي خواهران بسیجی گردان کوثرحوزه معصومیه ناحیه روح الله یزد گفت:اولین اصلی كه درهرشخصی باید وجود داشته باشد اصل ولی شناسی و ولایت است.
کد خبر: ۸۵۱۴۷۵۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نشست فرهنگي گردان کوثرحوزه معصومیه ناحیه روح الله یزد برگزار شد.
وی خاطرنشان کرددکتر علیرضا لاور کارشناس مسائل اجتماعی در اين نشست گفت :اگر شخصی ولی نداشته باشد می میرد مانند بچه ای که به دنیا بیاید و سرپرستی نداشته باشدو تا آخرین لحظات عمر هم همین اصل پا برجاست . همه افراد ولی دارند خداوند ولی کسانی است که ایمان آورده اند و شیطان ولیِّ کسانی است که کفر ورزیدند ،
 خداوند در آیت الکرسی  می‌فرماید: آنها را خارج می‌کنم از ظلمات گناهان به نور توبه و مغفرت به خاطر اینکه آنها تحت ولایت امام عادل از جانب خدا هستند و کسانی که از نور به سمت ظلمت رفتند کسانی هستند که تحت امام ظالمی بودند که از طرف خداوند نبود.

 لاور افزود:درسبک وسیره زندگی انسان، اصل ولایت پذیری بسیار تاثیر دارد، انتخاب همسری که تحت ولایت الله باشد، یا تحت ولایت شیطان باشد ، پدر و مادری که تحت ولایت الله هستند ،روزی حلال برای آن ها مهم است یا پدر و مادری که خمس و رزق حلال برای آن ها مهم نیست ، بسیار در زندگی انسان تاثیر گذار است بنابراین باید در انتخاب ولی خود نهایت دقت را داشته باشیم وعدم پذيرش ولايت الهی منجر به انحراف آدمی مي شود.

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به شیوه برگزاری مراسم عروسی های امروزی به بیان نکاتی در خصوص چگونگی امر به معروف ونهی از منکر در مورد این گونه مجالس پرداخت و بیان داشت :در برخی موارد باید فعالانه عمل کرد و سبک شادی اسلامی را در عروسی ها  وارد کرد، ،سبک زندگی دینی ما باید شاد و پر نشاط باشد واین هیچ تضادی با دین و دیانت ندارد  ،باید تولید محتوا کرد،در مراسم عروسی چند سخنران بسیار خوب که توانایی اداره مجلس شاد را دارند دعوت کنند تا برمبنای شرع و دین ،مجلسی شاد را اداره کنند.

وي تاکید کرد :  در خصوص  تذکر دادن در مورد حجاب  باید نگاه فعال داشته باشیم ،مثلا نمونه ای در یزد، افرادی با اهدا شاخه گل به خانم ها ی محجبه از آنها تقدیر و تشکر می کردند که حرکت بسیار خوبی بوده است.

 لاور ادامه داد:در فضای زندگی فرهنگی، باید با رویکردی فعال برخورد کرد نه منفعلانه ، بسیجیان به عنوان فعال فرهنگی، با رویکردی مناسب باید لذت دین و مذهب را به مردم بچشانند.

ارسال نظرات