خبرهای داغ:
برگزاری اولین نشست تخصصی صاحبان صنایع در استان قزوین در خصوص مسائل زیست محیطی
کد خبر: ۸۵۱۴۸۲۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، نخستین نشست تخصصی صاحبان صنایع استان در خصوص مسائل زیست محیطی به مناسبت هفته زمین پاک با شعار" زمین پاک حفاظت از آب و خاک"، با حضور علی پر زحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، عبدالقهار ناصحي، مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان قزوين، معاونین ، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست و صاحبان صنایع برگزار شد.

سیاوش شمسی پور معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در این نشست اظهار کرد: بدون شک وضعیت فعلی کشور در بحث محیط زیست به گونه‌ای است که جایی برای اتلاف وقت نیست و باید با شتاب و سرعت بیشتر نسبت به حل مشکلات زیست محیطی اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی پسماند به ویژه پسماندهای به جا مانده در صنایع از دغدغه‌های مهم این اداره کل است در خصوص اقدامات صورت گرفته خاطرنشان کرد: درسال گذشته موفق شدیم راه‌اندازی سایت دفع پسماندهای ویژه و صنعتی درکنار سایت دفع زباله محمدآباد با همکاری مسئولان استانی به ویژه حمایت استانداررا ایجاد نمائیم.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه طرح اکولوژی صنعتی را در بحث مدیریت پسماند صنعتی مهم ارزیابی کرد و افزود:  در این طرح که مقدمات اجرایی شدن آن از سال‌گذشته آغاز شده است بر مبنای استفاده پسماند عادی یک واحد صنعتی در واحد دیگر در زمینه‌های مختلف نظیر سوخت خواهد بود که با اجرای آن شاهد کاهش تولید پسماند خواهیم بود.

شمسی پور هدف از برگزاری این نشست را بررسی مشکلات زیست محیطی صنایع در زمینه آلودگی هوا، فضای سبز و پسماند برشمرد.

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت مردم و نیز سالم ماندن آب و خاک در گرو سلامت محیط زیست است و صنایع نقش مهمی در سلامت محیط زیست دارند، اضافه کرد: در این راستا در نخستین نشست اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین با صاحبان صنایع، نحوه مدیریت پسماندهای صنعتی به نمایندگان واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی آموزش داده می‌شود.

در ادامه نشست آقای مقیمی ، آقای ملایری و آقای مظفری در خصوص مباحث زیست محیطی و قوانین موجود مباحثی را ارائه نمودند.

در پایان این جلسه صاحبان صنایع به بیان نظرات و عقاید خود پرداخته و در خصوص حفاظت بیشتر آب و خاک مدیریت صحصح پسماند در واحدهای صنعتی تحت اختیار به طرح سوال  پرداختند.

 

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها