بیاتیان گفت: متاسفانه به این دلیل که بعضی از وارد کننده ها با لابی های ثروت و قدرت در ارتباط هستند، مجوز واردات خودروی خارجی را علیرغم بخشنامه ای که تنها به نمایندگی های مجاز، مجوز این واردات را می دهد، دریافت می کنند.
کد خبر: ۸۵۱۴۸۶۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار و دبیر کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج عدم برنامه ریزی درست را دلیل واردات بی رویه کالاهای لوکس دانست و گفت: زمانی که محصولی را در داخل کشور تولید می کنیم، اگر اجازه دهیم در همان زمینه محصولات مشابه وارد شود جفا به تولید داخل است، در این زمینه مقام معظم رهبری هم بارها یک سری اخطارات را به مسوولین ذیربط داده اند.

وی تصریح کرد: واردات خودروهای لوکس ضرورتی ندارد یعنی اولویت واردات نیست ولی متاسفانه به این دلیل که بعضی از وارد کننده ها با لابی های ثروت و  قدرت در ارتباط هستند، این مجوزها را علیرغم بخشنامه ای که تنها به نمایندگی های مجاز، مجوز واردات خودروی خارجی را می دهد، دریافت می کنند.

نماینده مردم بیجار اظهار داشت: این واردات، خلاف روح اقتصاد مقاومتی است، در شرایطی که کشور در تحریم است و به نوعی پول نفت و سایر کالاهای صادراتی ما در بانک های خارجی بلوکه می شود اینکه این منابع ارزی را برای واردات خودرو صرف کنیم جفای به کشور و مصالح ملی است.

وی ضمن اینکه کم کاری در زمینه واردات خودروهای لوکس را از ناحیه دولت دانست خاطرنشان کرد: دولت به راحتی می تواند جلوی این افراد را بگیرد و با کمک بخشنامه ها و مقررات وضع شده در این زمینه، مانع از واردات این کالاها شود همچنین دولت نباید ال سی هم برای این افراد باز کند، در حقیقت  قرار دادن منابع ارزی در اختیار این افراد و سودهای کلانی که نصیب آنها می شود، یک مقدار شائبه برانگیز است.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن در رابطه با طرح های مجلس در این زمینه اذعان کرد: گمان نمی کنم طرح مجلس در رابطه با این موضوع در اولویت باشد زیرا در حال حاضر اولویت های زیادی در کشور وجود دارد  که مجلس باید به آنها بپردازد تا شرایط اقتصادی کشور را سامان دهد ولی طبیعتا در جلسات مشترکی که مجلس با مسوولین ذیربط دارد پیرامون این موضوع بحث می شود اما متاسفانه دولت خیلی به مرّ قانون توجه نمی کند، به همین دلیل این نابسامانی ها به وجود می آید.

بیاتیان در خاتمه اضافه کرد: وزارت صنعت و معدن در عرصه سخن خیلی خوب حرف می زند، آقای وزیر خیلی مباحث خوبی را عنوان می کند ولی متاسفانه در عرصه عمل اتفاق خاصی را شاهد نیستیم.

 

 

ارسال نظرات