شهردار خلخال:

۱۵ هزار تن آسفالت برای ترمیم خیابان‌های خلخال اختصاص یافت

شهردارخلخال گفت: به جهت خدمت رسانی مطلوب به شهروندان امسال ۱۵ هزار تن آسفالت برای معابر خلخال اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۰۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،علی درویشی شهردار خلخال در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی این شهر اظهار داشت: در سال قبل 10 کیلومتر حفاری در خلخال انجام شده است و این مقدار حفاری برای شهرداری خلخال تبعات خدمت رسانی را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: شهرداری خلخال به خاطر ضرورت در سال گذشته 210 تن آسفالت برای لکه گیری و ترمیم خیابان‌های این شهر آسفالت ریزی انجام داده بود که این مقدار آسفالت برای این شهر با حفاری‌هایی که انجام شده کافی نیست و امسال برای مرمت خیابان ها برنامه ریزی مناسبی داریم.

شهردار خلخال با اشاره به اینکه عدم تحویل به موقع پروژه های حفاری توسط پیمانکاران را مشکل ساز است, افزود: تحویل ندادن به موقع پروژه ها و طرح های عمرانی توسط پیمانکاران مانع خدمات رسانی مطلوب توسط شهرداری و شورای شهر به شهروندان می شود.

درویشی اظهار کرد: امسال 15 هزار تن آسفالت برای ترمیم خیابان های خلخال در نظر گرفته ایم و امیدواریم امسال هیچ لکه ای را درسطح شهر خلخال نداشته باشیم.

شهردار خلخال با انتقاد از پراکندگی دستگاههای حفاری در سطح شهر,گفت: پراکندگی وحفاری‌های غیرمجاز در سطح شهر سبب نارضایتی شهرداری و شهروندان شده است و باید زیرسازی حفاری ها توسط پیمانکاران پروژه های حفار به اتمام برسد و انجام ندادن این کار باعث نشست آسفالت و مسیرعبور و مرور و خطرات جانی شهروندان را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: ترمیم نوارهای حفاری که سال گذشته روی آسفالت خیابان های خلخال انجام شده، امسال به اتمام می رسد و این فعالیت ترمیم حفاری ها از مسیرهای پرتردد شهر شروع شده و با برنامه‌ریزی هیچ لکه‌ایی را تا پایان سال در سطح شهر نخواهیم داشت.

درویشی تصریح کرد: نخستین المان شهری خلخال در محل میدان آزادی که در مرکز شهر واقع شده و نماد انقلاب اسلامی مردم این شهر بوده با الهام‌گیری از انقلاب مردم منطقه نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: نصب این المان سبب زیباسازی شهر، ایجاد نشانه‌های شهری و هویت‌بخشی به شهر می‌شود که در همین راستا در مرکز شهر که در شکل‌گیری سیاسی، تاریخی و مذهبی خلخال نقش بسزایی داشته این مکان برای نصب نخسیتن المان شهری انتخاب شده که بر اساس سابقه تاریخی شهر و کارکرد فعالیت آن طراحی شده است.

شهردار خلخال با اشاره به مفاهیم کلیدی طراحی نخستین المان شهری خلخال بیان کرد:‌ نورانیت، معنویت، وحدت، معماری اسلامی و نقش کتاب در زندگی مردم شامل این مفاهیم کلیدی و اهداف نصب و راه‌اندازی آن بوده که تلاش شده در طراحی المان این موارد رعایت شود.

درویشی گفت:‌ میدان آزادی محل آغاز حرکت انقلابی مردم خلخال بوده و با توجه به این امر که انقلاب حاصل حرکت جمعی و مردمی بوده پایه این المان به شکل حجیم طراحی شده چرا که نماد اتحاد، همبستگی و وحدت مردم در انقلاب اسلامی بوده که به سمت آرم الله طراحی شده که نماد حرکت مردمی برای رسیدن به آرمان‌های اسلامی نظام است.

وی با تشریح نقش قرآن در زندگی سیاسی و فرهنگی مردم ایران اسلامی تصریح کرد:‌ با توجه به این مهم طرح چهارپر که نماد قرآن بوده در طرح کلی این المان در نظر گرفته شده و مشت گره خورده نیز در بالای این المان نماد حرکت مردمی و انقلابی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران بوده و تلاش شده تا تمامی این موارد در طراحی این المان در نظر گرفته شود.

شهردار خلخال افزود:‌ تلاش می‌کنیم تا در ساخت المان‌های بعدی نیز به تمامی موارد و سوابق تاریخی و فرهنگی منطقه توجه داشته و بر حسب آن المان‌ها طراحی و نصب شوند تا گویای تاریخ و وحدت در منطقه باشد.

 

ارسال نظرات