عضو ستاد مردمی عفاف و حجاب استان یزد از اجرای طرح دختران آفتاب در مدارس سطح شهر یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۰۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱


زهرا حاجی‌پور اظهار داشت: طرح دختران آفتاب امسال از سوی ستاد مردمی عفاف و حجاب یزد در مدارس این شهر اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در دبیرستان‌های مشکاة، زینبیه (س)، سید الشهدا (ع)، خاتم الانبیاء (ص)، امام خمینی (ره) با همکاری آموزش و پرورش در حال برگزاری است و خوشبختانه بازتاب‌های خوبی نیز داشته است.

حاجی‌پور عنوان کرد: در قالب این طرح، از بانوانی که تازه به دین اسلام مشرف شده‌اند، دعوت می‌شود تا با حضور در مدارس به سخنرانی و بیان احساسات خود بپردازند زیرا به طور قطع، توصیه‌های یک بانوی تازه مسلمان شده خارجی بر روی نوجوانان اثرگذارتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این طرح، نمایشگاه حریم ریحانه که در آن تصاویری زیبا از سیر حجاب در ادیان مختلف به نمایش گذاشته شده، برپا خواهد شد و به شبهات حجاب نیز در این نمایشگاه‌ها پاسخ داده می‌شود.

حاجی‌پور افزود: در این ستاد همچنین فضاسازی در سطح شهر به وسیله بنرهایی با موضوع حجاب و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با حضور فعالان عرصه حجاب در استان یزد، برگزاری نمایشگاه عرضه مانتوی ایرانی اسلامی برای نخستین بار در یزد، جلسات مشترک با نهادهای مسئول در حوزه عفاف و حجاب پیش‌بینی شده که به تدریج اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: ستاد مردمی عفاف و حجاب یزد در سال 87 با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب تشکیل شد و با برنامه‌ریزی‌های مدون، اقدامات بسیاری در زمینه عفاف و حجاب و فرهنگ‌سازی در این راستا انجام شده که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح عفاف و حجاب مسجد جامع، ثبت چادر به عنوان نماد ملی زن ایرانی به دست رئیس جمهور، برگزاری همایش شهیده حجاب و عدالت، «مروه شربینی»، راه‌اندازی گروه سرود حجاب، برنامه‌های کودک و حجاب و ... اشاره کرد.

نقل از فارس

ارسال نظرات