فرماندار بیله‌سوار:

مدرسه‌های عشایری در بیله‌سوار احداث می‌شود

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: به‌علت گستردگی قشلاقات و مناطق عشایرنشین و مسافت طولانی تعداد زیادی از قشلاقات عشایرنشین مدرسه‌های شبانه‌روزی عشایری در شهرستان بیله‌سوار احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۰۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آرام حلیم، فرماندار شهرستان بیله سوار در دیدار با مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اظهار داشت: باید سهیمه آرد عشایر فعال شهرستان بیله‌سوار از 8 کیلوگرم به 10 کیلوگرم افزایش یابد تا در این زمینه شاهد رضایتمندی این قشر و کاهش مشکلات آنها ناشی از کمبود سهمیه آرد باشیم.

وی تصریح کرد:‌ مشاهده زندگی و معیشت عشایر از نزدیک بیانگر این موضوع بوده که ما هنوز هم در ارائه خدمات شایسته و مطلوب به این قشر تلاشگر تلاش نکرده‌ایم که ضروری است در این راستا با همدلی و مشارکت زمینه برخورداری عشایر را از خدمات کیفی و مطلوب فراهم آوریم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با اشاره به مشکلات عشایر منطقه بیان کرد: در حال حاضر عشایر منطقه با مشکلاتی از جمله پائین بودن سطح بهداشت و درمان، وضعیت نامناسب راه‌های عشایری، نبود صنایع تبدیلی در حوزه‌های مختلف عشایرنشین و پائین بودن شاخص‌های رفاهی جمعیت عشایری مواجه هستند.

حلیم افزود: دور ماندن عشایر از تسهیلات بانکی و خارج شدن محصولات لبنیاتی و گوشتی به خارج از استان از دیگر دغدغه‌هایی است که عشایر منطقه با آن گریبانگیر بوده و انتظار می‌رود که در زمینه رفع این مشکلات و دغدغه‌ها مسئولان تلاش جدیت کنند.

وی برگزار نشدن گسترده جشنواره‌های بین‌المللی عشایری در منطقه را از جمله دلایل عدم توسعه‌یافتگی این قشر دانست و گفت:‌ انتظار می‌رود که اداره کل امور عشایری استان نسبت به پیگیری و تحقق خواسته‌ها و مطالبات این قشر زحمتکش اقدامات لازم را انجام داده و رضایتمندی آنها را زمینه‌ساز شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با قدردانی از  پیگیری‌های مسئولان استانی برای احداث 2 باب مدرسه در مناطق عشایری بیان کرد: به علت گستردگی قشلاقات و مناطق عشایرنشین و مسافت طولانی تعداد زیادی از قشلاقات عشایرنشین این 2 باب مدرسه شبانه‌روزی در شهرستان بیله‌سوار احداث می‌شود تا زمینه تحصیل دانش‌آموزان عشایری با تسهیل بیشتری انجام شود.

حلیم با اشاره به حضور قدرتمندانه و با غیرت عشایر در تمام سختی‌های این آب و خاک از معاهده ترکمن‌چای و گلستان تا جنگ تحمیلی 8 ساله گفت: این قشر در تمامی صحنه‌های کشور حضور داشته و به دفاع از خاک کشورمان پرداخته‌اند که انتظار می‌رود برای بهره‌مندی بیشتر آنها از خدمات مناسب و شایسته اقدامات لازم انجام شود.

 

ارسال نظرات