صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورها

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران دارای بار فرهنگی و سیاسی و توفیق خوبی است که موجب صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورها می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۲۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن که هرساله در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود از چند منظر قابل بررسی و توجه است، گفت: مسئله اول این است که بعد از انقلاب اسلامی، قرآن در ایران جایگاه رفیع و والایی پیدا کرد به طوری که در حوزه‌های قرائت، حفظ، تفسیر، مفاهیم و... شاهد رشد قابل توجهی بوده و هستیم و مسابقات بین‌المللی قرآن در واقع محلی برای معرفی دستاوردهای قرآنی نظام است.

وی افزود: نکته دیگر که اهمیت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن را دو چندان می‌کند این است که به هر حال شیعه در دنیا متهم به این می‌شود که به قرآن کمتر توجه کرده و فقط به اهل بیت(ع) توجه می‌کند و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به نوعی موجب رفع این اتهامات است.

حجت الاسلام اکرمی اظهار کرد: زمانی که نمایندگان دیگر کشورها برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن به ایران سفر می‌کنند با چشم خود مشاهده می‌کنند که ما در ایران نه تنها به اهل بیت(ع) اهمیت می‌دهیم بلکه به قرآن نیز از منظرهای گوناگون احترام می‌گذاریم تا جایی که هرساله مسابقات بین‌المللی قرآن را در سطح کیفی و کمی وسیع برگزار می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: همچنین مسابقات بین‌المللی قرآن سوژه و بهانه‌ای برای اصل ارتباط بین ایران و دیگر کشورهای اسلامی است و نمایندگان دیگر کشورها در طول برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران همین که پیشرفت‌های ما در سال‌های بعد از انقلاب را ببینند کافی است و می‌توانند به نوعی انقلاب اسلامی ایران را به دیگر کشورها صادر کنند و سفیری برای تبلیغ انقلاب اسلامی ایران باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: متأسفانه مردم برخی از کشورها به این دلیل که بعد از 37 سال از گذشت انقلاب اسلامی ایران هنوز به ایران سفر نکرده‌اند، شاهد آبادانی و پیشرفت انقلاب نبوده‌اند و اگر در این مسابقات به ایران سفر کنند از نزدیک این آبادانی را مشاهده می‌کنند و همچنین می‌بینند که جمهوری اسلامی ایران از زوایای مختلف به قرآن اهمیت می‌دهد. مسابقات بین‌المللی قرآن هم بار فرهنگی و هم بار سیاسی دارد.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت(ع) دو عامل وحدت امت اسلامی هستند، افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فرصت خوبی برای ایجاد وحدت امت اسلامی است و این مسابقات توفیق خوبی است که نصیب جمهوری اسلامی ایران شده است.

ارسال نظرات