فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت:‌ گمرک بین‌المللی بیله‌سوار برای کشور از اهمیت اساسی برخوردار بوده که همچنان مشکلاتی دارد و باید به مانند سایر گمرکات کشور به پیشرفته‌ترین و امکانات و وسایل گمرکی تجهیز شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۴۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،آرام حلیم فرماندار شهرستان بیله سواردر جلسه بررسی مشکلات پایانه مرزی بین‌المللی بیله سوار با حضور تعدادی از مدیران ارشد استانی اظهار داشت: گمرک بین‌المللی بیله‌سوار همانند سایر گمرکات کشور برای کشور از اهمیت و حساسیت اساسی برخوردار بوده که با توجه به این امر باید در راستای رسیدگی به مشکلات و نواقص آنها رسیدگی و پیگیری‌های لازم انجام شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه با توجه به اهمیت گمرک بیله‌سوار این مکان همچنان مشکلاتی دارد، افزود: باید همچون سایر گمرکات کشور گمرک بیله‌سوار نیز به پیشرفته‌ترین امکانات و وسایل گمرکی تجهیز شود تا دیگر شاهد روش‌های سنتی با  ابتدایی‌ترین امکانات نبوده و در این گمرک مشکلات و نارسایی‌ها کاهش یابد.

وی تصریح کرد:‌ در گمرک بیله‌سوار یا رویه‌های فنی و کارشناسی‌شده و همتراز با سایر گمرکات سراسر کشور طراحی و پیاده نمی‌شود و یا  اینکه رویه‌ها و طرح‌ها به خوبی مدیریت نمی‌شود که این امر منجر به بروز و ظهور بسیاری از مشکلات شده و زمینه خلوت‌تر شدن این گمرک با سابقه طولانی  و تجربه درخشانی که در امر صادرات و واردات دارد را در برخی مواقع فراهم می‌آورد.

حلیم با تاکید بر بررسی مسائل و مشکلات این گمرک در حوزه های مختلف بیان کرد: اهمیت و حساسیت این گمرک بین‌المللی به حدی بوده که باید مشکلات این گمرک در کارگروه‌های ویژه در سطح استانی و ملی و به ویژه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی بررسی شده و رفع مشکلات و نارسایی‌های آن در اولویت کاری قرار گیرد تا شاهد رونق و توسعه مراودات تجاری از این گمرک بین‌المللی باشیم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با  اشاره به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال گفت: شعار سال مقام معظم رهبری در سال گذشته و امسال مد نظر تمامی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بوده و با الهام از فرامین معظم له در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی تلاش کنند که این امر در شهرستان بیله‌سوار بستگی زیادی به رفع مشکلات پایانه مرزی بیله‌سوار است.

 

ارسال نظرات