نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یک بانک خصوصی و یک بانک دولتی که مدارکش پیش بنده است، برای دور زدن قانون ضربدری عمل کرده و به شرکت‌های یکدیگر وام می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۹۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان موافق دو فوریت طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور و ماده 39، اظهار داشت: برخی از مؤسسات اعتباری غیربانکی به نهادهایی متصل هستند، با این شرایط آیا نباید بانک مرکزی روی عملکرد این مؤسسات نظارت داشته باشد؟
 
وی افزود: بانک‌های خصوصی و مؤسسات غیربانکی برخلاف قانون اعتبارات را از دست مردم جمع می‌کنند و به شرکت‌های خودشان وام می‌دهند نه به مردم مستحق، از این بدتر قانون را دور می‌زنند.
 
توکلی یادآور شد: بنده خودم یک بانک خصوصی و یک بانک دولتی سراغ دارم که مدارکش پیش خودم است که می‌آیند برای دور زدن قانون به صورت ضربدری عمل می‌کنند، این بانک به شرکت‌های آن بانک وام می‌دهد و آن بانک هم به شرکت‌های این بانک وام می‌دهد و به این ترتیب قانون را دور می‌زنند.
 
وی با بیان اینکه اغلب بانک‌های خصوصی به نهادهای حکومتی متصل هستند، تصریح کرد: چاله‌هایی که در زندگی مردم می‌بینیم به خاطر تپه‌هایی است که برخی بانک‌ها درست کرده‌اند، اگر بانک مرکزی قدرت نظارت بر مؤسسات سرکش پول‌پرست را نداشته باشد، چگونه کشور را اداره کنیم؟
 
نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: گر چه معتقدم قانون پولی و بانکی کشور خودش این کشش را دارد که بانک مرکزی بتواند روی مؤسسات اعتباری غیربانکی نظارت کند، اما استدعا می‌کنم به دوفوریت این طرح رأی دهید تا بانک مرکزی بتواند به وظایفش عمل کند و ما هم بتوانیم او را بازخواست کنیم و باید بدانیم هر روزی که زودتر این کار را انجام دهیم، بهتر است.
منبع: فارس
ارسال نظرات