خبرهای داغ:
فرمانده انتظامي استان قم از تأسيس انديشکده دين و امنيت اجتماعي توسط پليس خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۵۰۱۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم ،‌ سردار کاظم مجتبايي در گفتگو با خبرنگاران طی سخنانی در خصوص اولويت‌هاي امسال پليس قم اظهار کرد: برنامه راهبردي براي توسعه کمي و کيفي، هوشمندسازي فضاي اجتماعي جهت کنترل اجتماعي و پيشگيري از جرائم به صورت هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

وي با بيان اينکه در حال حاضر کلانتري 11در حوزه استحفاظي خود دوربين نصب کرده و داخل کلانتري با استفاده از مانيتور به پايش تصويري مي‌پردازد، گفت: امسال در نظر داريم تمامي کلانتري‌ها را داخل حوزه استحفاظي‌شان هوشمند کنيم.

فرمانده انتظامي استان قم با اشاره به برنامه‌هاي پليس قم در سال 94 افزود: تشکيل قرارگاه سرقت در سال 94يکي از برنامه‌هاي پليس است که اولين جلسه آن برگزار شده که اين قرارگاه هر هفته جلساتي را تشکيل داده و داراي قرارگاه‌هاي فرعي است که در اين قرارگاه از ارگان‌ها و نهادها دعوت به عمل مي‌آيد تا در جهت پيشگيري از سرقت تلاش‌هايي داشته باشند.

وي ادامه داد: افزايش فعاليت‌هاي مبارزه با مواد مخدر در سال 94از ديگر برنامه‌هاست که در نوروز امسال ثابت شد که کارکنان پليس بسيار محکم پاي کار آمده‌اند که موجب رشد 300درصدي کشفيات و قاچاق فروشان و کشف مواد مخدر شده است.

استمرار اقدامات امنيت اجتماعي

سردار مجتبايي با بيان اينکه از ديگر برنامه‌هاي پليس در سال جاري استمرار اقدامات امنيت اجتماعي است، افزود: امسال اقدامات امنيت اجتماعي به صورت مستمر انجام مي‌شود که از اين جمله مي‌توان به تشديد فعاليت قرارگاه ذوالفقار و قرارگاه خيبر اشاره کرد.

وي بيان کرد: گزارش فعاليت‌هاي فضاي سايبري، هم پوشاني و پشتيباني مأموريت‌‌هاي پليس‌هاي عملياتي توسط يگان امداد و يگان ويژه، ايجاد پايانه کنترل اتباع خارجه و راه اندازي قرارگاه سيانت از کارکنان از ديگر برنامه‌هاي پليس در سال جاري است.

جذب 500پليس افتخاري

فرمانده انتظامي استان قم در خصوص جذب پليس افتخاري افزود: پليس افتخاري در سال جاري به 500نفر خواهد رسيد که فعاليت پليس افتخاري شامل کنترل، نظارت و تلاش در جهت اجتماعي کردن جرائم و همچنين ارائه اخبار و اطلاعات مورد نياز پليس است.

وي تأسيس انديشکده دين و امنيت اجتماعي را از ديگر برنامه‌هاي پليس عنوان کرد و گفت: پليس در سال‌هاي اخير در زمينه تحقيق و پژوهش‌ها و نگاه علمي به جرائم و کسب توفيقات در چاپ و نشر مجلات به مرحله‌اي رسيده است که انديشکده دين و امنيت اجتماعي را براي حضور اساتيد حوزه و دانشگاه به همراه پليس تاسيس مي‌کند که داراي نگاهي ديني و امنيتي است.

سردار مجتبايي در خصوص اهداف پليس در سال جاري افزود: نگاه راهبردي به مأموريت‌هاي محوري، توسعه کمي و کيفي امنيت هوشمند، آمايش سرزميني و تقويت کلانتري‌ها و پاسگاه‌هاي راهنمايي و رانندگي، کنترل اجتماعي جرائم و آموزش‌هاي فراگير اجتماعي، افزايش رضايتمندي و صحت عمل کارکنان، گسترش کمي و کيفي فعاليت‌هاي علمي و اجتماعي و قرآني و ... از اهداف پليس در سال جاري است.



ارسال نظرات