گروه فعالیت‌های قرآنی: جشنواره قرآنی معراج از امروز به مدت ۲ روز با رقابت ۴۰ نفر از برگزیدگان استانی به میزبانی جهاددانشگاهی استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۱۲۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج:مهدی باصولی، رئیس جهاد دانشگاهی یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، از میزبانی این استان برای مرحله پایانی جشنواره سراسری ضیافت قرآنی معراج با حضور 40 شرکت‌کننده خبر داد و افزود: این شرکت‌کنندگان به مدت 2 روز در رشته‌های حفط، قرائت، تفسیر و ترجمه به رقابت می‌پردازند.
به گفته وی مراحل مقدماتی این جشنواره که ویژه اعضای جهاد دانشگاهی و دانشجویان مؤسسات آموزش عالی جهاد دانشگاهی است، در استان‌ها برگزار شده و برگزیدگان برای شرکت در مرحله نهایی در استان یزد حضور می‌یابند.
وی با بیان این که این جشنواره با محوریت آیات اقتصادی قرآن برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره در راستای اجرای المپیاد فرهنگی ـ دانشجویی آیه از منظومه رویدادهای هفت شهر شایستگی با برگزاری مسابقات قرانی در رشته‎‎های حفظ، قرائت، تفسیر و ترجمعه موضوعی قران کریم برگزار می‎‎شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد گفت: مرحله نهایی این مسابقات امروز و فردا به میزبانی جهاد دانشگاهی استان یزد برگزار خواهد شد و برگزیدگان بعد از انتخاب از سوی هیئت داوری، معرفی و تجلیل خواهند شد.
محمدرضا دهقانی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان یزد نیز به تشریح برنامه‌های این جشنواره در استان پرداخت و افزود: امروز مراسم افتتاحیه با سخنرانی حمید صابر فرزام، مدیرعامل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و مهدی باصولی، رئیس جهاد دانشگاهی استان در دانشگاه علم و هنر جهاد دانشگاهی استان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: سپس مسابقات در رشته‌های حفظ و قرآئت، تفسیر و ترجمه برگزار خواهد شد و فردا صبح نیز مراسم اختتامیه با حضور مهدی فیاض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور برگزار خواهد شد.
به گفته این مسئول شرکت کنندگان در این جشنواره قرآنی، سپس با ادای احترام به آرامگاه آیت‌الله صدوقی سومین شهید محراب، نماز ظهر و عصر را در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد اقامه خواهند کرد.
ارسال نظرات