برگزاري دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه در یزد؛

20 ارديبهشت‌ماه، آخرين مهلت ارسال متون نمايشي است

ريیس حوزه هنری یزد از برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر جوان "سوره ماه" در بيستم مردادماه سال جاري به ميزباني شهر یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۵۱۳۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاري بسیج: "محمد صادق کوچک زاده" هدف از برگزاری این جشنواره را كشف و پرورش استعدادهای هنری جوان و حمایت از تولید آثار ارزشمند دانست و گفت: این جشنواره امسال بر اساس سه اصل مهم "دانش، اخلاق و ایمان" و با شعار "معنویت، اندیشه و هنر" به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد برگزار مي‎‎شود.

وي اعلام كرد: موضوع آثار ارسالی باید حول محورهای "ارزش‌های دینی"، "انقلاب اسلامی و دفاع مقدس"، "خانواده الگوی ایرانی"، "ادبیات كهن اسلامی و ایرانی" و "چشم‎‎انداز ایران 1404" باشد.

وي با بيان اين كه اقتباس از آثار خارجی با موضوع صلح و دوستی و همسویی با اهداف و محورهای جشنواره بلامانع است، گفت: جشنواره تئاتر جوان سوره ماه ویژه هنرمندان تا 30 سال است و كارگردان و اعضای گروه نمایشی در زمان برگزاری جشنواره باید دارای شرایط سنی مذکور باشند.

ريیس حوزه هنری یزد این جشنواره را در راستای بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه عنوان و اضافه کرد: نمایشنامه‎‎هایی که براساس خاطرات چاپ شده رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس نوشته شده باشد، در اولویت خواهد بود.

كوچک‌‌زاده با تأکید بر این که زمان اجرای نمایش‎‎ها نباید كمتر از 40 دقیقه و بیشتر از 75 دقیقه باشد، افزود: اثر برگزیده این رویداد نمایشی به جشنواره منطقه‎‎ای تئاتر سوره ماه معرفی می‎‎شود.

وی با اشاره به این که به گروه‌های راه یافته به جشنواره استانی مبلغ هفت میلیون ریال کمک هزینه پرداخت خواهد شد، گفت: به گروهی که از جشنواره استانی به جشنواره منطقه‎‎ای نیز راه پیدا کند، مبلغ 10 میلیون ریال و در صورت راه‎‎یابی به جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه، مبلغ 15 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این جشنواره به برگزیدگان بخش‌های نمایش‌نامه‌نویسی، كارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه، طراحی نور، طراحی لباس و ساخت موسیقی جوایزی اهدا خواهد شد.

وی همچنين افزود: به نویسندگان جوان بومی و برترین ایده در زمینه فنی نیز جایزه اعطا می‎‎شود.

ريیس حوزه هنری یزد مهلت ارسال متون نمایشی به دبیرخانه جشنواره را حداكثر تا 20 اردیبهشت ماه 94 اعلام کرد و ادامه داد: نتایج بازخوانی نمایشنامه‌ها پنجم خرداد اعلام می‌شود و زمان اجرای عمومی و ارزیابی آثار هم تا دهم مرداد خواهد بود.

کوچک زاده در پايان متذكر شد: هنرمندان جوان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی می توانند متون نمایشی خود را به دبیرخانه جشنواره در حوزه هنری یزد به نشانی؛ چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی ارسال کنند يا جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی "www.artyazd.ir " مراجعه کنند.

يادآور مي‎‎شود؛ بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه با حضور آثار برگزیده مراکز استانی حوزه هنری مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات