فرماندار قائم‌شهر با اشاره به اینکه برپایی بازار هفتگی مشکلات بسیاری از جمله ترافیک را برای شهروندان ایجاد می‌کند، گفت: بازارهای هفتگی در قائم‌شهر جمع‌آوری شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۱۳۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵



 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی محمدی در جلسه شورای ترافیک این شهرستان با بیان اینکه برپایی بازارهای هفتگی در سطح شهر مشکلات ترافیکی بسیاری برای شهروندان ایجاد می‌کند، اظهار کرد: باید بازارهای هفتگی جمع‌آوری شود تا گره ترافیکی در سطح شهر از بین برود.

 

فرماندار شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه شهرداری باید مکانی برای برپایی بازارچه دائمی ایجاد کند، افزود: شهرداری باید در مدت یک ماه دو نقطه از شهر را برای برپایی بازارچه دائمی به شورای ترافیک اعلام کند.

 

وی با پیشنهاد برپایی بازارچه دائمی در دو نقطه شهر، اعم از رینگ داخلی و سمنادشت شهرستان، خاطرنشان کرد: برای دسترسی آسان شهروندان به این بازارچه‌ها، شهرداری باید از اتوبوس خط ویژه به این نقاط استفاده کند.

 

محمدی با تاکید به اینکه براساس مصوبه شورای ترافیک، شهرداری باید در مدت یک ماه دو نقطه از شهر را برای برپایی بازارچه دائمی انتخاب کند، تصریح کرد: در صورت مشخص نکردن مکان مورد نظر توسط شهرداری نیروی انتظامی برای جمع‌آوری بازارچه‌های هفتگی در سطح شهر اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

 

فرماندار قائم‌شهر یادآور شد: در عصرها و در ساعات پرتردد، دست‌فروشان با قرار گرفتن در هسته مرکزی شهر بار ترافیکی شهر را افزایش می‌دهند.

 

این مسئول درباره قرار گرفتن ایستگاه‌های برون‌شهری در خارج از شهر، بیان کرد: براساس مصوبه سال گذشته باید ایستگاه‌های برون‌شهری به خارج از شهر انتقال پیدا می‌کرد که این امر تاکنون میسر نشد.

 

وی با اعلام اینکه اگر بخواهیم ایستگاه‌های برون‌شهری را از شهر خارج کنیم باید با جدیت اقدامات لازم انجام شود، ادامه داد: به‌دلیل ضعف مدیریتی شورای ترافیک شهرستان، تاکنون نتوانستیم این مصوبه را به سر انجام برسانیم.

 

محمدی با بیان اینکه مدیریت شهری باید به‌گونه‌ای باشد که تاکسی‌ها مسافران برون‌شهری را به داخل شهر هدایت کنند، اظهار کرد: ایستگاه‌های برون‌شهری در مرکز شهر قرار دارند و مسافران بدون استفاده از تاکسی به مقصد مورد نیاز خود می‌رسند.

 

فرماندار قائم‌شهر مصوبه قرار گرفتن ایستگاه‌های برون‌شهری به خارج از شهر را از دستور جلسه خارج کرد و گفت: در یک جلسه تخصصی باید برای جمع‌آوری ایستگاه‌های برون‌شهری تدابیری اندیشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها