سردار محمدرضا نقدی، در دومین مجمع عالی بسیج استان چهارمحال و بختیاری، گفت : آمریکا دستانش زیر ساطور انقلاب اسلامی است و این اقتدار موضوع اصلی این نشست ها(مذاکرات هسته ای) است.
کد خبر: ۸۵۱۵۱۷۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، در جمع اعضای مجمع عالی بسیج چهارمحال و بختیاری، بر لزوم درک جایگاه نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد.

سردار محمدرضا نقدی، گفت: امروزه تمام ابرقدرت های دنیا دور یک میز به نام 1+5 در مقابل ایران نشسته اند و تاکنون بیش از 6 قطعنامه صادر کرده اند و نزدیک به 60 تا 70 روز وقت گذاشتند، در کشور های مختلف جلسه برگزار کردند همچون ژنو، بروکسل استانبول، بغداد، نیویورک و ... و کار هایی را انجام دادند که در دیپلماسی دنیا سابقه نداشته است.

وی، افزود: اینهمه آمدو شد ها و نشست ها به خاطر این نیست که ایران می خواهد بمب هسته ای بسازد و آن را بهانه می کنند. این همه کار برای تبدیل فرصت دستیابی ایران به بمب اتمی از سه ماه به یکسال نیست. در این سه ماه، پاکستان، کره شمالی و هند، بمب هسته ای ساختند و امتحانش هم کردند و آمریکا را نیز تهدید به حمله کردند؛ اما چرا قطعنامه ندادند. آنها با اصل اسلام مشکل دارند. آنها از گسترش اسلام در جهان می ترسند و از ترسشان در کاخ سفید جمع می شوند سفره هفت سین می چینند و حافظ می خوانندهمه تکاپویشان این است که ما به اوج و جایگاه بالا در دنیا نرسیم .

سردار نقدی، تأکید کرد: آمریکا دستانش زیر ساطور انقلاب اسلامی است و این اقتدار موضوع اصلی این نشست ها است و باید هوشیار بود و این کانون مقاومت را زنده نگه داشت و باید همه مشکلات بررسی و حل شوند .

این مقام مسئول، برنامه‌ریزی برای عبور از مشکلات را مهم‌ ترین فلسفه مجمع بسیج دانست و افزود: هنر این مجمع شناخت اولویت‌ها به عنوان نخستین قدم برای رفع مشکلات است.

سردار نقدی، نگاه بومی به شناسایی مشکلات را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ چنانچه مشکل اصلی شناسایی شود با سنجش امکانات و هم ‌افزایی نه تنها این مشکل بلکه سایر مشکلات نیز رفع خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، ادامه داد:‌ مسائل و مشکلات در صورتی رفع خواهند شد که به صورت کاربردی مطرح شوند و از فرصت‌های موجود منطقه به درستی استفاده شود.

وی، افزود: چنانچه برای رفع مشکلات منتظر اقدام مسؤولان در سطح کلان باشیم شاید مدت‌ها طول بکشد و نتیجه مؤثر نیز به دنبال نداشته باشد؛ اما اگر از راهکارهای بومی استفاده شود می‌توان در مدت زمان کمتر و هزینه کمتر به نتایج مطلوب دست یافت.

جانشین فرمانده کل سپاه و رئیس سازمان بسیج، از اختصاص بخشی از بودجه بسیج به مجمع در صورت تصویب رهبر انقلاب خبر داد و گفت: تقویت بنیه مجمع لازمه تحقق این مهم است.

سردار رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز به تشریح برخی از فعالیت‌های این مجمع در استان پرداخت و از برگزاری سالانه بیش از 190 نشست در حوزه‌های مختلف و ارائه راهکار برای رفع مشکلات از سوی این مجمع خبر داد.

سردار محمدسلیمانی، ایجاد اتاق‌های فکر و ایده پردازی، بهره مندی از ظرفیت نخبگان بسیجی، مسأله ‌یابی و کمک به حل مشکلات، نقش آفرینی مجمع در حوزه‌های مختلف را از مهم ‌ترین برنامه‌های این مجمع برشمرد.‌

گفتنی است:‌در این نشست، دکتر احمدرضا بسیج، رییس مجمع بسیج چهارمحال و بختیاری نیز با انتقاد از شکل نگرفتن عزم ملی برای برون رفت از مشکلات کنونی، تصریح کرد: اکنون باید سیاست، حقوق، جامعه شناسی و حتی روانشناسی ما برگرفته از آموزه‌های اسلامی باشد؛ این در حالی است که علوم ما به ویژه در علوم انسانی برگرفته از غرب و یهود است.

دکتر بسیج افزود: اگر انسان به عنوان اشرف مخلوقات استعدادهای درونی خود را دریابد و با اعتماد به نفس در راستای رفع مشکلات اقدام کند، به یقین موفق خواهد بود.

وی، همچنین مشکلات استان چهارمحال و بختیاری در حوزه های مختلف را یادآور شد و افزود: غفلت از وجود خود و توانمندی ‌های موجود علت اصلی این مشکلات است.

ارائه گزارش از سوی کارگروه‌ های سلامت، اقتصاد، تربیت و آموزش، اجتماعی، فرهنگی دانشجویی بانوان و علمی پژوهشی از دیگر برنامه‌های نخستین مجمع عالی بسیج استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری بود.

ارسال نظرات