خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه جامعه نباید دو قطبی شود، گفت: فلسفه نامگذاری سال 94 به عنوان دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» برای جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه است.
کد خبر: ۸۵۱۵۲۷۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسملین علی سعیدی در گردهمایی «روحانیت، مجاهدت و بصیرت» که با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، فرمانده سپاه استان سمنان، نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات و طلاب و روحانیان در سالن غدیر سمنان برگزار شد، با گرامیداشت یادواره سه هزار شهید استان سمنان که بخشی از این شهدا از جامعه روحانیت هستند، اظهار داشت: در آستانه سالگرد شهادت علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری یکی از چهره های ارزشمند سنگردار در پاسداری از گفتمان دینی، نبوی و علوی و مقابله کننده با گفتمان های انحرافی هستیم.

وی با اشاره به رسالت روحانیت در عصر امروز افزود: جایگاه روحانیت در هر دوره اقتضائات خاص همان دوره را دارد که اگر روحانیت به آن توجه نکنند؛ نمی توانند نقش پیشتازی و مرجعیت فکری برای جامعه را به نحو مطلوب و شایسته ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: امام خامنه ای فرموده اند«روحانیت شیعه در چندین دوره پیشتاز بوده و نگرانم که آیا جامعه روحانیت می تواند این پیشتازی را در آینده نیز حفظ کند»؛ پیشتازی جوهره و اقتضائاتی دارد که اگر روحانیان به آن توجه نکنند، نمی توانند پیشتاز باشند.

وی با اشاره به دوره های متفاوتی که فراروی جامعه روحانیت است، گفت: روحانیت در هر دوره نقش و جایگاه ویژه‏ای دارد که اگر بخواهیم به طور صریح و روشن جایگاه روحانیت و فقها را تعریف کنیم باید بگوییم در عصر غیبت رسالتی عظیم که همانا تداوم بخش ادامه راه ائمه معصومین (ع) می باشد، بر عهده فقها و روحانیان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تهدیدات و چالشهایی که جامعه روحانیت با آن مواجه هستند، گفت: در دوره بعد از رحلت پیامبر(ص) دو دوره وجود دارد که یکی دوره خلفاست که معیار و شاخصی برای سنجش وجود نداشت و دوره بعدی دوره حاکمیت امیرالمؤمنین که متأسفانه برخی به اشتباه رفتند و نفهمیدند که هر کسی با علی نباشد و زاویه داشته باشد، منحرف است.

سعیدی اضافه کرد: سه جریان در زمان حضرت علی(ع) ایجاد شد یک جریان که همچون حضرت زهرا(س)، ابوذر و سلمان که پشت سر حضرت علی(ع) بودند و جریان دوم افرادی همچون طلحه، زبیر و همسر پیامبر که اینها در برابر جانشین پیامبر(ص) قرار گرفتند و جریان سوم که به نام جریان میانه است همچون ابوموسی اشعری، زیدبن ثابت، اسامه بن زید که این جریان معتقد بودند نه علی و نه طلحه و زیبر و می گفتند این ما هستیم که میدان دار و نجات بخشیم.

وی بیان کرد: آنچیزی که حضرت علی(ع) را منزوی کرد و زمینه شهادت ایشان را فراهم کرد، جریان سوم بود و باید گفت خطر این جریان اکنون امت های مسلمان را تهدید می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به دوره شیخ طوسی بعد از غیبت کبری تا زمان رحلت آیت الله بروجردی اظهار داشت: پنج دسته روحانی در تاریخ وجود دارند که دسته اول پیروان گفتمان دینی و روحانیونی هستند که در خط مبارزه، جهاد و شهادت بودند و از زمان شیخ طوسی تا زمان آیت الله بروجردی در تاریخ می درخشند.

سعیدی بیان کرد: یکی از این علما که به تبیین گفتمان دینی، علوی و نبوی پرداخت آیت الله مطهری بود که در برابر گفتمان های انحرافی همچون جریان ملی گرایی ناسیونالیستی، جریان لبیرالیسم غربی، جریان التقاطی و جریان چپ مارکسیستی ایستاد و آنها را روانه زباله دان تاریخ کرد.

وی گفت: دسته دوم علمایی که با دستگاه حاکمیت کار می کردند؛ اما فلسفه منطقی داشتند مثل میرداماد و شیخ طوسی که عده ای به اشتباه اینها نام درباری را نامیدند؛ در حالی که اینها درباری نبودند و خدمات اینها در تاریخ کم نظیر و بلکه بی نظیر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: دسته سوم روحانیانی هستند که شاهان می خواستند از آنها سوء استفاده کنند؛ اما این بزرگان همچون میرزای قمی و ملاهادی سبزواری به دستگاه حاکمیتی وقتشان باج ندادند.

سعیدی افزود: دسته چهارم روحانیانی که در این دوره هزار ساله بودند و کتاب نوشتند اما کلامی از سیاست و حکومت ننوشتند و در مسیر تلاش برای حاکمیت ولی فقیه کاری انجام ندادند.

وی گفت: علمایی همچون ملاعلی کنیدر قرارداد رویتر، میرزای بزرگ در جنبش تنباکو، شیخ نوری در نهضت مشروطیت، آیت الله کاشانی در نهضت ملی ایران وحضرت امام خمینی(ره) و بسیاری از علما نقش بی نظیر و برجسته ای در طول تاریخ داشته اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد:بعد از انقلاب ملاک سنجش امام جماعت، مسجد، منبری، مداح، هیئت، نماینده مجلس، رئیس جمهور و تمام ارکان نظام، ولایت فقیه است؛ چنانکه امام خمینی(ره) نیز فرمودند«ولایت فقیه، ولایت رسول الله است».

سعیدی با بیان اینکه مرزبندی در بین روحانیت اشتباهی محض است، گفت: هیچ شخصیتی و معیاری در عرض رهبری نداریم و همه باید در طول رهبری باشیم.

وی دومین چالش عصر حاضر را وجود دو دیدگاه عقلانیت سود محور و عقلانیت دینی عنوان کرد و گفت: افرادی که دارای دیدگاه عقلانیت سود محور و فایده محور هستند، می گویند اگر بخواهیم مشکلاتمان را حل کنیم؛ باید جذب جامعه جهانی شویم و در مقابل افرادی که تابع دیدگاه عقلانیت دینی هستند؛ معتقدند امروز هر آنچه به دست آورده ایم در سایه ایستادگی در برابر قلدران و ابرقدرت های بزرگ بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه جامعه نباید دو قطبی شود، اظهار داشت: فلسفه نامگذاری سال 94 به عنوان دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» برای جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه است؛ بنابراین ملت ایران اگر می خواهد فینالیست فینالیست ها شود، باید مقاومت کند و اگر می خواهیم قهرمان امت ها باشیم باید ایستادگی و استقامت داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها