نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در نظام آموزشی عقیدتی سیاسی سپاه دو کار بزرگ معرفی اسلام ناب و شناسایی تهدیدات و آسیب‏ها انجام می شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۳۰۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین علی سعیدی در گردهمایی عقیدتی سیاسی که به مناسبت فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه ناحیه سمنان برگزار شد، با تأکید بر اینکه در عصر حاضر باید آسیب‏ها و تهدیدات را شناسایی کنیم، اظهار داشت: علت اینکه روز 12 اردیبهشت ماه به نام عقیدتی نامگذاری شد بدین دلیل است که شهید مطهری که جامعیت لازم را داشت و هم اسلام ناب را می شناخت و هم انحرافات را یکی از دغدغه‏هایش مسئله مهم عقیدتی بود.

حجت‏الاسلام سعیدی با بیان اینکه شهید مطهری با پنج گفتمان در عصر خود روبه‏رو شد، افزود: آن عالم بزرگوار بر اساس مقتضیات آن زمان به تبیین گفتمان دینی، علوی و نبوی پرداخت و از آن پاسداری کرد و در برابر گفتمان‏های انحرافی نظیر لیبرالیسم غربی، ملی گرایی ناسیونالیستی، چپ مارکسیستی و جریان انحرافی التقاطی ایستاد و با آنها به مبارزه و مقابله پرداخت و هر یک را به ورطه نقد و بررسی کشانید.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یکی از مردان مردی بود که در عصر خودش گفتمان دینی را رصد کرد و به نقد جریان های انحرافی پرداخت، گفت: امروز ما نیازمند مطهری‏های زمان هستیم؛ در عصر شهید مطهری با چالش‏هایی و امروز با چالش‏هایی دیگر روبه رو هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: شهید مطهری در عصر خود مواجه با تهدیداتی بود که دین را به مخاطره انداخته بود و اصل خداشناسی زیر سؤال رفته بود و می گفتند خدا هست در برابر مادی گرایی و اومانیسم اما امروز این مسائل حل شده است در عصر مطهری گفته می شد دین افیون ملتهاست اما امروز دیگر احدی نمی‏تواند این جمله را بیان کند؛ بنابراین باید شرایط و اقتضائات هر زمان و عصر را بشناسیم و بر اساس آن شرایط و الزامات به مقابله با جریان‏های انحرافی و تبیین صحیح دین اسلام بپردازیم.

وی با بیان اینکه ما سه مأموریت و رسالت بزرگ از جمله پاسداری از خود، پاسداری از سپاه و پاسداری از انقلاب را بر عهده داریم، تصریح کرد: این سه مسئله یعنی پاسداری از خود، سپاه و انقلاب بر یکدیگر مترتب هستند؛ بنابراین ابتدا لازم است که با اجرای الزامات هر یکی از این مأموریت‏ها را به نحوی صحیح انجام دهیم.

حجت‏الاسلام سعیدی با اشاره به تغییرات و استحاله برخی از نهادها و حماسه‏ها با گذشت زمان اظهار داشت: مجموعه سپاه پاسداران با حفظ شاخصه‏های اصلی توانسته است در تمام عرصه‏های پیروز میدان باشد.

وی با بیان اینکه در نگرش دینی مسئولیت‏ها تابع صلاحیت‏ها است، افزود: این نگرش به این معنا و مفهوم است که هر مقدار که مسئولیت سنگین‏تر باشد، صلاحیت‏ها سنگین‏تر می شود؛ بنابراین بالاترین صلاحیت عصمت است یعنی علم بدون خطا و عمل بدون خطا و معصوم در حقیقت چنین شخصیتی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دستیابی انسان به علم و عمل خطاناپذیر مستلزم الزاماتی است، گفت: به موسی بن عمران در دوران طفولیت اجازه نمی دهند شیر هر زنی را بخورد و فلسفه تحریم شیر برای این شخصیت برای این است که موسی بن عمران که باید در قامت یک رجل انقلابی که علم و عملش بدون خطا باشد و با اراده پولادین نظام طاغوتی را سرنگون و نظام دینی را جایگزین کند باید صلاحیت داشته باشد.

حجت‏الاسلام سعیدی افزود: مدیریت براندازی نظام طاغوتی چنین اقتضائاتی دارد و در مورد عیسی بن مردم همین دقت‏ها شده است و در مورد پیامبر(ص) نیز همین دقت لحاظ شده است که ایشان 40 شبانه روز را به همراه خدیجه روزه می گیرند و پس از پایان چهلمین روز سیب بهشتی را به دونیم کرده نیمی را حضرت خدیجه و نیمی را رسول گرامی اسلام تناول می کنند چرا که قرار است نطفه مادر یازده نور ولایت بسته شود.

وی پس از بیان اینکه لازمه مسئولیت، صلاحیت است، عنوان کرد: مراقبت بر مسئولیت محوله در مرتبه بعد از صلاحیت و پس از آن نیز اجر و مجازات قرار دارد؛ به این معنا که اگر انسان به مسئولیتش خوب عمل کند اجرش دو چندان و اگر بد عمل کند به همان میزان عقاب و عذاب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش پایانی سخنان خود بااشاره به رخداد عظیم فرهنگی استان سمنان اظهار داشت: ستاد برگزارکننده یادواره‏ها و بزرگداشت‏های مقام شهدا در استان سمنان سنگ تمام گذاشته‏اند و حجم کار نشان دهنده همت بالا و اراده قوی در مجموعه ستاد و پشتیبانان این حرکت بوده و هست.

سعیدی با اشاره به اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود و با بیان اینکه برگزاری چنین اقدامات اثرگذاری در قالب اجلاسیه و یادواره تنها از عهده سپاه بر می‏آید، افزود: دست‏اندرکاران برگزاری اجلاسیه شاهرود انصافاً کار بسیار مؤثر و همه جانبه‏ای انجام دادند که یکی از تأثیرگذارترین برنامه‏های این اجلاسیه تجسم صحنه‏ای از برزخ، بهشت و جهنم بود که به عینه شاهد حضور و استقبال چشمگیر مردم در این رخداد فرهنگی تأثیرگذار بودم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها