خبرهای داغ:
یک پایگاه خبری صهیونیستی با اشاره به احتمال هدف قرار گرفتن انبارهای آمونیاک در منطقه حیفا در سرزمین های اشغالی نوشت چنین حادثه‌ای ممکن است به مرگ ده ها هزار نفر منجر شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۳۴۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه خبری صهیونیستی واللا در مطلبی به نقل از منابع زیست ‌محیطی اسرائیل نوشت در صورتی‌ که زلزله‌ای قوی مانند زلزله نپال در سرزمین ‌های اشغالی و بویژه منطقه حیفا و شمال فلسطین اشغالی به وقوع بپیوندد، ممکن است ماده آمونیاک از انبارهای موجود در خلیج حیفا به بیرون درز کند.

این منبع تصریح کرد که نگرانی و وحشت تنها از ناحیه حوادث طبیعی نیست، چرا که در صورت برخورد یکی از موشک ‌های حزب ‌الله با انبارهای آمونیاک موجود در این منطقه ممکن است همین مصیبت صورت گیرد.

این منابع افزودند  که موشک‌های احتمالی حزب ‌الله لبنان ممکن است در صورت برخورد با این انبارها به کشته شدن 17 هزار شهرک ‌نشینان صهیونیست منجر شده و ده‌ها هزار نفر دیگر در نتیجه انتشار آمونیاک موجود در این انبارها مصدوم می‌شوند. البته در صورت نفوذ کامل محتویات انبارها در خلیج حیفا ممکن است کشته های اسرائیل به بیش از ده‌ها هزار نفر برسد.

همچنین بر اساس پژوهشی که اخیراً مرکز مطالعات امنیت داخلی در تل‌ آویو آن را منتشر کرده، بخش انرژی برق اسرائیل و تأسیسات آن نمی‌توانند در برابر حملات موشکی حزب الله در "جنگ سوم لبنان" مقاومت کنند، این بدان معناست که در صورت وقوع این جنگ اسرائیل ماه‌ها در تاریکی به سر خواهد برد.

این بررسی که با حضور تعداد زیادی از پژوهشگران به ریاست "مائیر الرن" مسئول پژوهش‌های جبهه غیر نظامی اسرائیل انجام شده و کارشناسان و کارمندان کنونی و سابق بخش انرژی و مسئولان وزارت خانه های زیرساخت و محیط زیست و شرکت برق نیز در آن حضور دارند، به شکاف ‌های نگران‌ کننده‌ ای اشاره و تأکید دارد که اسرائیل برای مقابله با تهدیدات موشک‌های دقیق و سنگین حزب‌الله از شمال آمادگی ندارد.

روزنامه عبری زبان "گلوبوس" که صفحاتی از این گزارش را منتشر کرده، نوشت که بخش انرژی اسرائیل در جنگ آینده تنها از ناحیه موشک‌های بالستیک عظیمی که در اختیار حزب‌الله قرار دارد، تهدید نمی‌شود، بلکه موشک‌های با برد کوتاه نیز آن را تهدید می‌کند، چرا که سامانه‌های 9 ‌گانه گنبد آهنین تنها می‌تواند حمایت خود را از پایگاه‌های حساس ارتش انجام دهد. این تیم تحقیقاتی اعلام کرد که مهم‌ترین موضوع در این زمینه بررسی توان اسرائیل در بازگرداندن جریان برق و مدت زمانی است که اصلاح خسارت‌ها یا بازسازی تأسیسات برقی طول می‌کشد. هیچ معیار مشخصی در مورد مدت زمانی قطع برق در اسرائیل مطرح نیست، اما چیزی که مشخص است اینکه آمادگی مناسبی برای تعامل با این موضوع وجود ندارد و سطح آمادگی‌های کنونی اسرائیل برای ترمیم خسارت‌های ناشی از حملات موشکی با تهدیدات موجود تناسب ندارد.

این در حالی است که موضوع برق در سرزمین‌های اشغالی از چندین لحاظ متفاوت از کشورهای دیگر است، همان‌طور که اقتصاد و دیگر بخش‌های اصلی اسرائیل نیز متفاوت است. ادامه زندگی و ارائه خدمات در اسرائیل بدون وجود برق و انرژی حتی برای کوتاه‌مدت ممکن نیست، چرا که اسرائیل مانند یک جزیره در منطقه است و از همسایگانش در انزوا قرار دارد و نمی‌تواند از اطرافیان برق بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها