خبرهای داغ:
امام جمعه مشهد گفت: راضی نگاه داشتن اقلیت لائیک روشنفکر در دانشگاه ها به قیمت از دست دادن اکثریت دینی اشتباه بزرگی است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۱۵۳۵۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله علم الهدی در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: راضی نگاه داشتن اقلیت روشنفکر به قیمت از دست دادن اکثریت دینی اقدامی اشتباه است و لذا اکثریت دینی جامعه ملاک تصمیم گیری های مسئولان باید باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مسئولان اجرایی کشور باید مقتضیات جامعه دینی را ملاک قرار داده و در حرف زدن ها و برنامه ریزی های خود یک اقلیت دین گریز لائیک  و چشم دوخته به دروازه غرب را ملاک عمل خود قرار ندهند.

وی خطاب به مدیران دانشگاه ها ابراز کرد: اگر یک جریان در دانشگاه، توسط یک گروه سیاسی خارج از آن همراهی و حمایت می شود و به دنبال یک حرکت نا بهنجار سیاسی می رود نباید تصور کرد که وضعیت تمام دانشویان و خواسته آنها این گونه است.

امام جمعه مشهد افزود: فضای دانشگاه لائیک و بی دین نیست بلکه دانشگاه های ما امروز حکم مسجد را دارد و استاد متدین به مراتب بیشتر از یک اقلیت روشنفکر غرب زده در آن موج می زند.

وی خطاب به اساتید دانشگاه گفت: تعداد اساتیدی که در تشکل های مذهبی و بسیج اساتید حضور دارد بسیار بیشتر از یک گروه بی دین است و لذا نباید سخنان عده ای بی دین را خواسته و نیاز جامعه دانشجویان ملاک عمل قرار داد.

خطیب جمعه گفت: برخی مدیران دانشگاه قصد دارند یک اقلیت را راضی کنند اما باید اذعان کرد: «مدیر عزیز می خواهید آن اقلیت را راضی نگه دارید در حالی که یک گروه بزرگ دینی که اکثریت دانشگاه را نیز تشکیل می دهند را از دست بدهید؟»

آیت الله علم الهدی با اشاره به دیدار رهبری با فرماندهان نیروی انتظامی افزود: رهبری در ملاقاتی که با فرماندهان نیروی انتظامی داشتند فرمودند امنیت آن چیزی نیست که جوانان به فحشا کشیده شود و لذا اینکه وسایل ناهنجاری را برای جوانان آزاد بگذاریم این خود ضد امنیت است.

اعتکاف نماد دینداری نسل جوان است

وی همچنین با اشاره به برپایی مراسم باشکوه اعتکاف در کشور این آیین را  نماد دینداری نسل جوان دانست و گفت: امسال در خراسان ۶۰ هزار نفر برای اعتکاف ثبت نام کردند و اکثر آنها را برادران و  خواهران جوان تشکیل می دهند.

وی در خصوص حضور جوانان در مراسم اعتکاف گفت: نخست اینکه این موضوع  ثابت می کند انقلاب ما در دین مدار ساختن جامعه موثر بوده است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: حضور مشتاقانه در این مراسم اشاره به سبقه دین در نسل جوان می کند و نشان می دهد جوان ما دیندار است یعنی آن چیزی که ما را مطمئن می کند که جامعه دچار گسستگی نخواهد شد، دین داری نسل جوان است و نماد آن همین اعتکاف است.

خطیب جمعه مشهد سومین نماد را غلبه دین مداری بر دین گریزی در کشور دانست و گفت: عده ای در مملکت دنبال این هستند که ثابت کنند نسل جوان امروز دین گریز است در حالی که اعتکاف با این سیل مشتاقان ثابت می کند که دین مداری بر دین گریزی غلبه دارد.

آیت الله علم الهدی افزود: با وجود ماهواره ها و رسانه های مفسد و شبکه های اجتماعی که از طرف صهیونیست ها در کشور رواج پیدا کرده است و جریان فرهنگی کشور نیز هیچ مقابله ای با آن ندارند اما استقبال از مراسم معنوی اعتکاف نشان می هد که مردم دین مدار هستند.

ولادت امیرالمومنین(ع) در کعبه پیام خداوند به بشریت بود           

آیت الله علم در بخشی از سخنانش با اشاره به چگونگی ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: دقت و توجه در کیفیت وقوع این حادثه ثابت می کند این یک حادثه اتفاقی نبود بلکه یک پیامی بود که پرورگار آن را به دنیای بشریت اعلام کرد.

خطیب جمعه مشهد اظهار کرد: اگر فاطمه بنت اسد برای عبادت وارد کعبه شده بود و آنجا وضع حمل می کرد شاید می شد آن را یک حادثه اتفاقی نام گذاشت، اما کیفیت ولادت مولا ثابت می کند اتفاقی نبوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: بعد از سه روز اتفجاری در کعبه ایجاد شد و فاطمه بنت اسد در حالی که کودکی را در دست داشت بیرون آمد و در همان موقع، دوبرگ از آسمان پایین آمد که روی هر کدام یک بیت شعر نوشته شد بود، شما پدر و مادر را تخصیص دادم به یک فرزند پاک و مقدسی که نامش مشتق از نام علی اعلا است اسم او را علی نامیدم.

امیرالمونین(ع) آینه تمام نمای عبودیت خداوند

خطیب جمعه مشهد گفت: ابوطالب نگران بود که شاید فرزندش نابیناست زیرا حضرت علی چشمش را به روی هیچ فردی باز نمی کردند، اما تا نوزاد روی دست پیامبر(ص) قرار گرفت، چشمانش به جمال دل آرای رسوا الله روشن شد و با زبان فصیح آیات اول سوره مومنون را خواند، این در حالی بود که هنوز پیامبر از نظر ظاهری مبعوث نشده است و نزول قرآنی در کار نبوده است.

امام جمعه افزود: چگونگی ولادت حضرت علی(ع) یک پیام تکوینی خدا بود زیرا در درون کعبه، موجودی که نماد کامل عبودیت خداوند است ظهور پیدا کرد.

وی  افزود: کعبه ابتدا به درخواست حضرت آدم (ع) و به دست فرشتگان و با استفاده از مصالح بهشتی ساخته شد تا آن حضرت در آنجا به عبادت بپردازد اما پس از مدتی و بر اساس گذر زمان آن خانه خراب و سپس به دست حضرت ابراهیم(ع) تجدید بنا شد.

استفاده از لفظ امیرالمونین به جای گفتن امام علی(ع)

خطیب جمعه گفت: چند سال پیش تمام زمین شناسان دنیا به مکه آمدند و شروع به مطالعه حجر الاسود کردند و معتقد بودند که از جنس این سنگ هیچ کجای زمین پیدا نمی شود.

آیت الله علم الهدی اذعان داشت: به دنیا آمدن حضرت علی(ع) یکی پیامی بود که خداوند به  بشریت داد که اگر قصد دارید آینه تمام نمای عبودیت خداوند را مشاهده کنید باید نزد علی(ع) بیایید، به همین دلیل ما شیعیان اعتکاف ماه رجب را در ایام بیض انجام می دهیم که شروع آن ولادت حضرت علی(ع) است.

امام جمعه مشهد افزود: از مجری ها و صاحبان قلم خواهش می کنم که در صحبت های خود از کلمه «امام علی(ع) استفاده نکنند،   اخیرا رسم شده است می گویند امام علی(ع)، این تعبیر خوبی نیست ما باید بگوییم امیرالمومنین زیرا آن را خداوند توسط جبرئیل به بندگان آموخت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
*لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
5 + 1 =
ارسال نظرات
پر بیننده ها