امام جمعه اردکان :

کسانی که ادعای پیروی از ولایت را دارند در برابر فتنه گران سکوت می کنند

امام جمعه اردکان با اشاره به مطرح کردن نام فتنه گران در برخی از جلسات گفت : کسانی که ادعای پیروی از ولایت را دارند در برابر فتنه گران سکوت می کنند .
کد خبر: ۸۵۱۵۳۶۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (علیه السلام) به بیان گوشه هایی از فضائل و خصوصیات آن حضرت پرداخت .

وی اظهار داشت : ما اگر ادعای شیعه بودن را داریم باید پیرو ولایت باشیم و تلاش کنیم تا زندگیمان به زندگی آن حضرت شبیه باشد چرا که حضرت علی (علیه السلام) میزان عمل در روز قیامت است .

امام جمعه اردکان ایام اعتکاف را بهترین فرصت برای تفکر و راز و نیاز با خداوند دانست و به کسانی که قصد دارند در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند توصیه کرد تا قدر این لحظات ناب را بدانند .

وی ، احیای مراسم اعتکاف را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت : این برنامه آثار و برکات فردی و اجتماعی زیادی دارد .

حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی در بخش دیگری از سخنان خود روز جهانی کار و کارگر را به این قشر زحمتکش از جامعه تبریک گفت و به بیان ارزش کار و کارگر در دین مبین اسلام پرداخت .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدات ملی تصریح کرد : برای حمایت از صنایع داخلی و تولیدات آنها ، دولت و ارگان های دولتی باید از داخل خودشان شروع کنند و از تولیدات داخلی استفاده کنند .

امام جمعه اردکان افزود : این اقدام موجب اشتغال زایی بیشتر و کاهش بیکاری در جامعه خواهد شد .

وی از گارگران هم خواست تا تولیدات خود را با کیفیت مطلوب به مردم عرضه کنند .

حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی در ادامه ، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم به بیان ارزش و جایگاه معلمان در هدایت جامعه پرداخت و خواستار توجه ویژه به اندیشه و آثار این شهید بزرگوار شد .

وی گفت : شهید مطهری در جهت اصلاح جامعه تلاش می کرد و معلمین ما نیز باید با الگو برداری از وی تفکر دانش آموزان را به سمت صحیح هدایت کنند و آداب اجتماعی را به فرزندان جامعه تعلیم دهند .

امام جمعه اردکان ، روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج را نیز گرامی داشت و افزود : بسیجیان و سپاهیان باید بر اساس دیانت و با عقیده محکم و استوار سیاست های درستی که امروز توسط مقام معظم رهبری تبیین و هدایت می شود را دنبال کنند .

خطیب جمعه اردکان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سفر مرجع عالیقدر جهان تشییع حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به استان یزد این سفر را مایه خیر و برکت دانست و اظهار داشت : این سفر موجب افزایش طراوت و معنویت در فضای استان شده است .

حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی گفت : پس از فتنه سال 88 سفر این عالم بزرگوار به استان های مختلف در جهت حمایت از رهبری ، نظام و مقابله با فتنه گران صورت می گیرد و موجب تقویت ولایت خواهد شد .

وی با اشاره به سکوت برخی از افراد در برابر فتنه گران گفت : حمایت از فتنه و فتنه گران و مطرح کردن نام آنان در برخی از جلسات مایه تأسف است .

امام جمعه اردکان افزود : کسانی که ادعای پیروی از ولایت را دارند و افرادی که از آنان توقع نداریم در برابر فتنه گران سکوت می کنند و از فتنه و فتنه گران حمایت می کنند .

وی گفت : اگر ادعای تبعیت از ولایت و مواضع ایشان را داریم باید حب و بغض ها و علایق قبیله ای و محله ای را کنار بگذاریم و کاری کنیم که در روز قیامت شرمنده نباشیم .

تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به مکه معظمه از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات