خبرهای داغ:
پلیس شهر بالتیمور اعلام کرد روز جمعه ۳۸ آمریکایی به علت تظاهرات و ۱۵ تن دیگر هم به علت نقض مقررات منع آمد و شد بازداشت شدند.
کد خبر: ۸۵۱۵۴۱۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، پلیس آمریکا در ادامه سرکوب اعتراضات به نژادپرستی در این کشور، ده‌ها ساکن بالتیمور را بازداشت کرد.

به دنبال اعتراضات به مرگ «فردی گری» جوان 25 ساله سیاهپوست آمریکایی توسط مأموران پلیس در شهر بالتیمور، اعتراضات به قتل نژادپرستانه این جوان این شهر و چندین شهر دیگر آمریکا را دربرگرفت به نحوی که مقامات دولتی ضمن استقرار گاردملی،‌مقرررات منع آمد و شد اعمال کردند.

اداره پلیس «بالتیمور» روز پنج‌شنبه اعلام کرد که حکومت نظامی را تا اواخر هفته (شنبه و یکشنبه) تمدید می‌کند. کمیسر «آنتونی باتس» در یک کنفرانس خبری از تمدید حکومت نظامی در بالتیمور خبر داد و گفت که احتمالاً راهپیمایی‌های بزرگی طی اواخر هفته در این شهر برگزار خواهد شد.

هرچند گزارش مرگ «گری» محرمانه مانده و به صورت عمومی منتشر نشده، اما دادستان پرونده اعلام کرده است که وی پس از بازداشت خشونت‌آمیز توسط پلیس و انتقال به خودروی ون، از ناحیه گردن دچار 80درصد آسیب نخاعی شده است.

اعتراضت به بالتیمور منحصر نبود و روز گذشته در شهر فیلادلفیا معترضان به خیابان‌ها آمدند. نیروهای دولتی طبق معمول،‌ برای سرکوب معترضان از زور استفاده کرده و با تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی برخورد کردند(جزئیات بیشتر).

پلیس بالتیمور روز شنبه(امروز) اعلام کرد که روز جمعه 38 آمریکایی به علت تظاهرات و 15 تن دیگر هم به علت نقض مقررات منع آمد و شد بازداشت شدند.

از سوی دیگر در تظاهرات به مناسبت روز جهانی کارگر در سیاتل آمریکا،‌ کارگران تظاهرات اعتراضی برپا کردند که نیروهای دولتی با این تظاهرات هم با سرکوب و بازداشت مواجه شدند. در خبرها آمده حداقل 15 کارگر شرکت‌کننده در این تظاهرات بازداشت شدند.

منبع: فارس

البته اداره پلیس سیاتل درباره اعتراضات به مناسبت روز جهانی کارگر ادعا کرد که این معترضان بودند که دست به خشونت زده و حداقل «سه مامور پلیس» این شهر را زخمی کردند. این اداره همچنین از بازداشت سه نفر از معترضان خبر داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها