خبرهای داغ:
امام جمعه مرودشت با اشاره به سفر هیئت دولت به فارس گفت: باید مسئولان با برنامه‌ریزی بهتر و شجاعانه‌تری مسائل این شهرستان را ارائه می‌دادند.
کد خبر: ۸۵۱۵۴۷۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز این شهر، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر اظهار داشت: سیره و روش حضرت علی (ع) نمونه بارز و الگوی اتحاد دنیای اسلام است.

امام‌جمعه مرودشت با تأکید بر این‌که ترویج تعالیم و ویژگی‌های اخلاقی امام علی (ع) در جامعه ضروری است، گفت: باید سیره نورانی آن امام همام به بهترین نحو ممکن در جامعه ترویج و اشاعه پیدا کند.

امام‌جمعه مرودشت همچنین با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری و تبریک روز معلم و بابیان اینکه ایشان اندیشمند و معلمی بود که به علم باور داشت اضافه کرد: معلم چراغی در دل انسان روشن می‌کند که او بتواند مسیر درست را پیدا کند.

وی بابیان اینکه جایگاه معلم بسیار بالا و انبیایی است افزود: معلم علاوه بر آموزش زمینه درست فکر کردن را به متعلم یاد می‌دهد.

احمدی نقش معلم را در مسیر آموزش اخلاق برجسته دانست و بیان داشت: اخلاق با رفتار معلم عجین است چراکه یک دانش‌آموز همواره به رفتار معلم می‌نگرد.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگیان از دولتمردان خواست تا حامی معلمان باشند و نگذارند کار به‌جایی برسد که معلم با جایگاه معنوی که دارد در یک اجتماعی که خود نیز دوست ندارد پیگیر آموزش باشد.

وی همچنین با اشاره به نقش کارگران در کشور تصریح کرد: سرپنجه‌های دست کارگران می‌تواند اقتصاد مقاومتی را رقم بزند.

احمدی جایگاه کارگر را در جامعه بالا دانست و بابیان اینکه پیشرفت اقتصادی در اندیشه،هنر و کار کارگر خود را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: باید شان کارگران را حفظ و مشکل امنیت شغلی و سلامت آنان را فراهم کرد.

وی ادامه داد: در این شهرستان کارخانه‌های بسیاری تعطیل و کشاورزی دچار مشکل شده و در پی آن نیز کارگران با معضلات روبه‌رو هستند که مسئولان باید فکر جدی کنند.

امام‌جمعه مرودشت با اشاره به اینکه تعطیلی کارخانه‌ها نتیجه واگذاری آن‌ها بر اساس اصل 44 نبوده و به افرادی که به دنبال قدرت و ثروت هستند واگذار شده که کارگر برایشان مهم نیست اظهار داشت: باید این واگذاری به کارگران همان کارخانه که دلسوزتر هستند به‌صورت سهام واگذار می‌شد.

وی با اشاره به سفر هیئت دولت به این شهرستان گفت: باید مسئولان با برنامه‌ریزی بهتر و شجاعانه‌تری مسائل مرودشت را ارائه می‌دادند، هرچند فرماندار و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در این مورد تلاش بسیاری کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها