خبرهای داغ:
شاه امیریان
بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم؛
سازمان بسیج فرهنگیان کشور در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و بسیج فرهنگیان طی بیانیه‌ای خواستار توجه مضاعف دولت‌مردان به سربازان و افسران میدان جنگ نرم برای مبارزه بی‌امان با فرهنگ منحط غربی و هجمه‌های پیاپی آن شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۴۷۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سازمان بسیج فرهنگیان کشور در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و بسیج فرهنگیان به انتشار بیانیه‌ای پرداخت. در این بیانیه آمده است:

به نام خالق یکتا، اول معلم بشر
«مسئله تعلیم و تربیت، مسئله اول در نظام ماست. در بلند‌مدت هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد. آموزش و پرورش یک مسئله دائمی و همیشگی و در حقیقت قاعده نظام جمهوری اسلامی است.»
مقام معطم رهبری (مدظله‌العالی)
آموزش و پرورش واژه مقدسی است که در قرآن کریم خداوند تبارک و تعالی با عبارت: «یزکیهم و یعلمهم الکتاب» صراحتاً به آن اشاره فرموده است و آموختن را به عنوان اولین هدیه خود به نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) به ودیعه گذارده و در سوره علق خطاب به پیامبر اکرم(ص) امر به خواندن می‌فرماید: «إقرأ باسم ربک الذی الخلق...».
تاریخ جلوه‌گاه درخشش فرهیختگانی است که در عرصه تعلیم و تربیت قدم گذاشته و از چشمه‌های مهربانی و صداقت، درس شور و شعور و معرفت را هدیه آنانی ساخته اند که در اوج لطافت و پاکی، به افق دانایی و توانایی نگریسته اند و این جاودانه‌های بی‌بدیل، کسوت معلمی را با خود داشته تا در دل‌ها بذر محبت و ماندگاری کاشته و عمری بر این راه عاشقانه ایستاده اند و اینک ماه اردیبهشت و روز دوازدهم بر ما خاطر نشان می‌کند؛ دلهای مردان و زنانی که عظیم‌ترین رسالت جامعه بر دوش آنان است، مسئولیت پرورش انسان‌ها و ساختن نسلی که قادر باشد در این برهوت عصر ارتباطات، سرزمین ما ایران اسلامی را چون همیشه تاریخ سرافراز و پایدار حفظ نماید و بار امانتی که فرشتگان و کوه‌ها و دریاها از پذیرفتن آن امتناع کرده‌اند را مصمم و استوار به سر منزل مقصود برسانند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما فرهنگیان بسیجی فرارسیدن 12 اردیبهشت روز معلم که مصادف با سالروز شهادت اسوه علم واخلاق و تقوی شهید آیت‌الله مطهری است را گرامی می‌داریم و همزمانی این ایام با ماه مبارک رجب و تقارن روز معلم با ولادت با سعادت امام علی(ع) را تبریک عرض می‌نماییم و بر دستان پرمهر همه مهرورزان تعلیم و تربیت، اساتید و دبیران و دیگر خدمتگزاران این عرصه بوسه زده و و از دولت‌مردان هم می‌خواهیم که؛ در عصر کنونی که هجمه‌های مختلف فرهنگی به سوی نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی فزونی یافته و مقابله‌ اساسی با آن‌ها از الزامات جامعه ما است، توجه مضاعف به میدان داران عرصه فکر و فرهنگ بنمایند و اجازه ندهند وقت و انرژی سربازان و افسران میدان جنگ نرم صرف چیزی جز مبارزه بی‌امان با فرهنگ منحط غربی و هجمه‌های پیاپی آن بشود.
امید است در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»؛ بیش از گذشته شاهد همدل‌تر شدن مسئولان و معلمان جامعه اسلامی باشیم و با درک شرایط خطیر انقلاب اسلامی و انجام وظایف و مسئولیت‌ها، همتی همگانی برای صیانت و پاسداری از فرهنگها و ارزشهای والای اسلام ناب محمدی (ص) به وجود آوریم و نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت نمائیم. ان شاء الله.


ارسال نظرات
پر بیننده ها