خبرهای داغ:
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سند توسعه آموزش و پرورش استان که در دویست و 29 شاخص تا سال 97 تنظیم و تدوین شده است رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۴۷۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین، نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان به مناسبت دوازدهم اردیبهشت ماه " روز معلم" با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفراس آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: طی تلاش های دو سال پی در پی آموزش و پرورش در سال جاری با حضور مقام عالی وزارت فرهنگ آموزش و پرورش برنامه 4 ساله سند توسعه آموزش و پرورش استان که در دویست و 29 شاخص تا سال 97 تنظیم و تدوین شده است رونمایی خواهد شد.

 هزار میلیارد تومان صرفه جویی در آموزش و پرورش

وی افزود: در سال گذشته 600 نفر از معلمان استان بازنشسته شدند که در کنار این رقم با استفاده از طرح بسته خرید حمایتی خدمات آموزشی 200 نفر، جذب آموزش و پرورش شدند  از سوی دیگر، با وجود کمبود 400 معلم  سه درصد اضافه کاری کاهش پیدا کرد تا به طور کلی 1000 میلیارد تومان صرفه جویی در امر آموزش و پرورش به وجود آید.

به گفته این مسئول، با وجود کمبود معلم در سال جاری با اضافه تدریس به این قشر تلاش می شود که این خلا جبران شود به این منظور، از سوی کشور 5 هزار معلم در کل کشور جذب خواهند شد که سهمیه استان قزوین در این زمینه هنوز مشخص نشده است.

 هوشمند سازی مدارس باید با استاندارهای آموزشی انجام شود

قاسمی ادامه داد: هوشمند سازی مدارس باید با استاندارهای آموزشی انجام شود تا بتواند به خوبی نقش کیفیت مطلوب آموزشی را ایفا کند در این میان ضروری است دانش اموزان امکانات لازم را داشته باشند که عکس این موضوع به امر تعلیم و تربیت آسیب وارد خواهد کرد.

وی بیان کرد: هوشمند سازی باید برای دانش آموزان ، معلمان و والدین خروجی مثبتی داشته باشد در این میان، ضروری است هزینه ای که از سوی معلمان از دانش آموزان اخذ می شود کاملا طبق مقررات آموزشی و ضابطه مند باشد چرا که در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

این مسئول اعلام کرد: 15 تا 20 درصد کلاس درس استان قزوین هوشمند سازی شدند و مبلغ 500 میلیون تومان از وزارت آموزش و پرورش دریافت شده تا بخش قابل توجهی از کیفیت آموزشی ارتقاء یابد .

 وجود 700 مدرسه چند پایه در قزوین

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در روستاهای دور افتاده 700 مدرسه چند پایه داریم که از پایه دوم شروع و تا پایه 6 ادامه دارد که با وجود این مشکل قرار شده که دانش آموزان پایه دوره دوم تا ششم  ابتدایی در یک روستای مرکزی جمع شوند تا آمار کلاس ها نیز از این طریق افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروزه قبولی تیز هوشان طاعون دانش آموزان است چون سبب خمودگی و افسردگی آنان می شود به این منظور ضروری است برخی مدارس خاص رشد و توسعه نداشته باشند به دلیل اینکه دانش آموزان را کانالیزه و جزیزه جزیزه پرورش می دهد.

به گفته قاسمی، ضروری است نظارت بر رشد تحصیل دانش آموزان عینی و عملی تر ارزیابی شود .

وی با اشاره به اقدامات مهم در "هفته معلم" خاطر نشان کرد: مسابقات علمی- عملی فنی و حرفه ای کشور با حضور پانصد دانش آموز نخبه استان و معاون وزیر مدارس برگزار خواهد شد که رتبه استان در این امر یازده بوده و در سال جاری به رتبه 5 رسیده است که نشان دهنده میزان تاثیر این مسابقات در بخش های مختلف است.

قاسمی ادامه داد: رتبه کنکور استان در سطح کشور مناسب و مطلوب نیست در این میان، با توجه و همکاری مسئولین و مردم می توان این جایگاه را ارتقاء داد.

این مسئول تصریح کرد: جشنواره یادگیری عملی در راستای این موضوع  مطرح شده است که مطالب به گونه ای به دانش آموز ارائه شود تا برای او جذابیت ایجاد کند و سبب فعالیتش در کلاس شود به بیان ساده تر، دانش آموزان مقطع ابتدایی با یادگیری عملکردی می توانند با نشاط بیشتری به درس علاقمند شوند.

"طرح شهاب "سبب مسئولیت پذیری دانش آموزان می شود

وی با اشاره به " طرح شهاب" تصریح کرد: هدف از تصویب و اجرای طرح، شناسایی و هدایت آموزشی، تربیتی و معنوی مستعدان از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه با ساز و کار مناسب است تا هویت دینی و ملی افراد تقویت شده و احساس مسئولیت کنند.

قاسمی افزود: اولین مرحله این طرح در سال 91 و 92 به صورت آزمایشی در هفت استان کشور به اجرا در آمد و در حال حاضر نیز در سال تحصیلی 93 و 94 با انتخاب دانش آموزان پایه چهارم در تمامی استان های کشور اجرا می شود.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، معلم تنها یک کارمند ساده نیست بلکه او کرسی علم، ادب و اندیشه است.

 

 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها