بهره‌گیری از فضائل اخلاقی امام علی(ع) هدایت‌گر جامعه است و بنابراین وصیت‌های امام علی(ع) از سوی شیعیان اجرا شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۴۹۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷

سرهنگ محسن گلشن‌زاده  با بیان اینکه علم حضرت علی(ع) افتخار عالم تشیع است اظهار داشت: علم، بینش و عظمت حضرت علی(ع) بالاتر از همه پیامبران جز رسول مکرم اسلام(ص) است و در واقع میلاد امام علی(ع) به معنای روز همه خوبی‌ها، ارزش‌های دینی و الهی و طلوع امیدواری برای تمام اهل عالم هستی است.

وی افزود: حضرت علی(ع) مظهر و نماد اسم اعظم الهی است و باید به این شخصیت والا و گرانقدر در عالم ببالیم و افتخار کنیم چراکه تمسک به حضرت علی(ع) به معنی عمل به دستورات آن امام همام(ع) و الگو قرار دادن وی در تمام مراحل زندگی است.

سرهنگ گلشن زاده تصریح کرد: عظمت شخصیت حضرت علی(ع) در همه دوران بی نظیر بوده و هست چراکه یکی از بزرگترین فضیلت های حضرت علی(ع) که بزرگان شیعه و اهل سنت بر آن تاکید دارند و صحه می‌گذارند، اینست که این امام بزرگوار تنها انسان مولود یافته در کعبه است و پیش و پس از ایشان کسی مفتخر به آن نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی بااشاره به عظمت و جایگاه حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) ولادت و شهادتش استثنایی بود و کسی در دنیا به مانند این امام(ع) وجود ندارد و آنگونه که پیامبر اکرم(ص) نیز سال میلاد حضرت امیرمومنان(ع) را سال خیر و برکت نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: برای افرادی که خود را شیعه امام علی(ع) می‌دانند، کسب شناخت و معرفت نسبت به شخصیت و سیره عملی و نظری این امام همام(ع) یک فریضه مهم است و نباید در اجرای آن تعلل و سستی کرد چراکه هرقصور، تعلل و تسامح در این موضوع سبب زیان‌هایی مانند از دست دادن فیض و برکت شناخت و آگاهی نسبت به کسی را به دنبال دارد که حتی بیگانگان و غیر شیعه در مقام والای او به شگفتی افتاده و سر به خضوع و فروتنی در برابر عظمت این امام(ع) فرود آورده اند.

سرهنگ گلشن‌زاده افزود: سیره و منش حضرت امیرالمومنان علی(ع) و فضائل اخلاقی فردی و اجتماعی این امام معصوم(ع) برای همه مردم جامعه به خوبی مشخص و نمایان است و بهره مندی و اشاعه، ترویج و نشر فضائل اخلاقی وی، هدایت‌گر جامعه، به ویژه خانواده‌هاست.

ارسال نظرات