در گفتگو بسیج با اسفندیاری مطرح شد:

تفکر بسیجی مهم‌ترین عامل برای تحقق بیداری اسلامی در منطقه

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین گفت: تفکر بسیجی که حاصل بینش عمیق امام خمینی(ره) بود امروز به یک عامل اساسی برای مقابله با استکبار تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۵۱۵۵۳۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
احمد اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، همراه بودن مردم با انقلاب را تنها راه پیروزی آن انقلاب دانست و اظهار داشت: آنچه که مشخص است این است که اگر یک انقلاب مردمی نباشد پس از مدتی سقوط کرده و یا شکست می خورد.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج فرمولی بود که در بیداری اسلامی کشورهای منطقه کارآمدی خود را ثابت کرد، افزود: ما در جریان بیداری اسلامی که در سال های اخیر به سرعت درآمده است شاهد این بودیم که کشورهایی همچون لبنان، سوریه و عراق با ایجاد بسیج مردمی به مقابله با تروریسم و استکبار پرداختند و به پیروزی های ارزشمندی دست یافتند.

وی با اشاره به تحولات یمن و تجاوز نظامی رژیم آل‌سعود به خاک یمن، گفت: در یمن نیز از ابتدای پیدایش بیداری اسلامی و از آغاز انقلاب اسلامی آن، مردم آن به صورت متحد در آمده اند و ما امروز می بینیم که بیش از یک میلیون جوان یمنی به صورت داوطلبانه برای مبارزه با رژیم آل سعود در قالب بسیج مردمی اعلام آمادگی کرده اند.

اسفندیاری در ادامه اذعان داشت: تفکر بسیجی که حاصل بینش عمیق امام خمینی(ره) بود امروز به یک عامل اساسی برای مقابله با استکبار تبدیل شده است و ما هم در حد توانمان تلاش می کنیم تا این تفکر را روزبروز در میان جهان اسلام گسترش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه انتصابات جدید و تمسخرآمیزی که در آل سعود رخ داد باعث افزایش تنش ها در بین سران این رژیم می شود، یادآور شد: پیش از این حمله به یمن باعث ایجاد اختلاف در بین سران آل سعود شده بود، اما پادشاه عربستان با تغییرات اخیری که در کابینه خود اعمال کرد این اختلافات را تشدید کرد و قطعا در آینده ای نزدیک شاهد تنش های فراوانی در این خاندان خواهیم بود و چه بسا که فروپاشی آل سعود نیز اتفاق بیفتد.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در پایان بیان کرد: انقلاب یمن شباهت های بسیاری با انقلاب اسلامی ایران دارد. زمانی آمریکا با تحریک رژیم بعث عراق قصد داشت تا انقلاب ایران را از بین ببرد که با مقاومت جانانه ایران روبرو شد و امروز هم شیطان بزرگ با تحریک رژیم آل سعود می خواهد آتش انقلاب یمن را خاموش کند و یقینا به این هدف خود نیز دست نخواهد یافت.

ارسال نظرات