در گفتگوی بسیج با فاطمه آلیا مطرح شد؛

از واردات خودرو با عناوین مختلف تا اعتراض نمایندگان مجلس

کد خبر: ۸۵۱۵۶۰۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

فاطمه آلیا عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: در فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره تاکید شده که جامعه ما یک جامعه عدالت محور است و کسانی که مردم را به سمت تجمل گرایی سوق می دهند قابل گذشت نیستند.

وی گفت: جامعه ما اسلامی است و در قرآن طبقه ای به نام مترفین که فزوني نعمت‌، آنها را غافل و مغرور و مست كرده و به طغيان وا داشته باشد مورد مذمت قرار گرفته است.

آلیا افزود: اسلام مالکیت و حاصل دسترنج، زندگی عزتمندانه و بدون فقر را تایید می کند و این جزء فرهنگ دینی ما است که مسلمانان در قنوت نماز از خدا خوبی های دنیا که بخشی از آن رفاه نسبی است را طلب می کنند ولی تجمل گرایی وفخر فروشی موردنکوهش دین اسلام است.

وی با بیان اینکه دراوایل انقلاب تحت تاثیر فرهنگ انقلابی روحیه تجمل گرایی به چشم دیده نمی شد تصریح کرد: متاسفانه بعد از جنگ و دوران سازندگی نوعی فاصله گرفتن از سادگی حالا چه در هیبت ظاهری و چه اتومبیل و لوازم منزل در خانواده بعضی از مسئولین دیده شد که اخبار آن به سرعت در جامعه پخش شده و مسابقه ای بیمار گونه برای کسب ثروت وتکاثر و بدتر از آن به رخ کشیدن در عرصه جامعه به وجود آمد.

عضوکمیسیون شوراهای مجلس گفت: نمایندگان مجلس به این مسئله حساسیت نشان دادند و کارت زردی که وزیر صنعت از مجلس گرفت بخشی از آن به خاطر واردات خودرو بود.

آلیا افزود: طبق گزارشی که اخیرا در مجلس قرائت شد خودرو به عناوین مختلف از جمله به اسم خودرو جانبازان و یا به عنوان خودرو مورد نیاز کمیته امداد و گاهی هم در قالب خودرو مورد نیاز ارگان های دولتی وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به این مسئله اعتراض دارند گفت: برای جلوگیری از مانورهای ضد فرهنگی و ضد ارزشی و تفاخر و به رخ کشیدن در جامعه در وحله اول قوه مجریه باید از واردات چنین خودروهایی جلوگیری کند و بخشی از مسئولیت هم به عهده مجلس به عنوان نظارت کننده می باشد.

آلیا با اشاره به اینکه اکثریت مردم نگاه مثبتی به این فرهنگ تجمل و تفاخر ندارند گفت: عموم مردم باید با ترویج فرهنگ تجمل گرایی و تفاخر و تکاثر مقابله کنند و رسانه ها هم می توانند با معرفی اثرات سوء چنین فخرفروشی هایی در جامعه موثر باشند.

وی با بیان این مطلب که کسانی که این مانورهای فخرفروشی را در جامعه رواج می دهند دچار خلأ های شخصیتی هستند افزود: اگر جامعه به این سمت وسو رفته و فرهنگ چشم و هم چشمی هم به آن دامن بزند روز به روز از فرهنگ اصیل و مقدس انقلاب اسلامی که از برکت خون شهدا و بزرگ مردی جانبازان و از خودگذشتگی بسیجیان به ثمر نشست فاصله می گیریم.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: اگر این ثروتها مشروع باشد باز هم دلیلی بر خودنمایی و مانور خیابانی نیست و اگر نامشروع باشد به سیستم اقتصادی دستگاه ها و دادن وام های کلان بدون دغدغه به افراد خاص مربوط می شود.

آلیا در خاتمه با با بیان اینکه مجلس به صورت جدی بر این مسئله نظارت دارد خاطرنشان کرد: ضعف قانون در این رابطه وجود ندارد ولی متاسفانه وزرای مرتبط به ویژه وزیر صنعت در این خصوص همکاری لازم را ندارند و معمولا توجیح می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار