کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با بسیج:
متاسفانه بعضی از افراد که دسترسی به قدرت، امکانات مالی و مسائل مدیریتی داشتند در توجه به خانواده های خود دچار بی احتیاطی و غفلت شده و جامعه را به سمت این ناهنجاری ها سوق دادند.
کد خبر: ۸۵۱۵۶۵۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

محمود دامغانی کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: استفاده از ماشینهای لوکس میلیاردی توسط بعضی از جوانان در جامعه و فخرفروشی خیابانی علاوه بر ایجاد ناهنجاری در جامعه باعث نوعی عقده های کاذب در بین افراد شده و خطرات بعدی را به دنبال خواهد داشت.

دامغانی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در خصوص این معضل اجتماعی افزود: همه به ویژه مسئولین باید به اصلاح الگوی مصرف که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید کردند توجه کرده و از اسراف و تجمل گرایی پرهیز کنند.

وی افزود: متاسفانه بعضی از افراد که دسترسی به قدرت، امکانات مالی و مسائل مدیریتی داشتند در توجه به خانواده های خود دچار بی احتیاطی و غفلت شده و جامعه را به سمت این ناهنجاری ها سوق دادند.

این کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: مسئولین با توجه بیشتر به مسئله اصلاح الگوی مصرف و کنترل این موضوع در خانواده های خود می توانند در جامعه تاثیرگزار باشند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی جامعه اسلامی باید در سطح تعادل باشد گفت: در این زمینه نه افراط پسندیده است و نه تفریط، جامعه باید با توجه به فرهنگ استفاده و حفظ تعادل از امکانات روز بهره مند شود.

دامغانی در خاتمه با بیان اینکه مسئولین و دولت باید قوانینی را تصویب کنند که در راستای رفاه اجتماعی متعادل باشد خاطرنشان کرد: اینکه فردی از یک خودرو میلیاردی استفاده کند توجه مسئولین به ویژه قوه قضاییه به مسئله از کجا آورده اید را می طلبد باید مشخص شود چه گروه هایی از این امکانات استفاده می کنند انتظار مردم از مسئولین توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای برقراری عدالت اجتماعی در جامعه است.

ارسال نظرات