آیت الله العظمی نوری همدانی صبح امروز در دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران گفت: : شناخت زمان و مقتضیات آن یکی از موضوعاتی است که در روایات اهل بیت بسیار تأکید شده است؛ باید از حوادث و رخدادهای زمان، نقشه‌های دشمن و دوستان و دشمنان شناخت پیدا کرد و در پی ریشه یابی حوادث و رخدادهای زمان برآمد.
کد خبر: ۸۵۱۵۶۹۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله العظمی نوری همدانی صبح امروز در دیدار با خانواده‌های شهدا،ایثارگران و پایوران سپاه الغدیر استان یزد اظهار کرد: شناخت زمان و مقتضیات آن یکی از موضوعاتی است که که در روایات اهل بیت بسیار تأکید شده است.

وی ادامه داد: شناخت زمان به این معناست که باید از حوادث و رخدادهای زمان، نقشه‌های دشمن و دوستان و دشمنان شناخت پیدا کردو در پی ریشه یابی حوادث و رخدادهای زمان برآمد.

 

این مرجع عالیقدر جهان تشیع یادآور شد: در سال 42 با فریادی که از علما برخواست و دشمنان می‌دانستند که این حرکتی پر جوش و خروش خواهد بود تمام تجهیرات خود را به کار گرفتند، ساواک را مجهز کردند اما به لطف خداوند این صدا با اوج بیشتری قدرت پیدا کرد و با وجود اینکه امام خمینی(ره) که این حرکت را ایجاد کرده بود دچار حصر و حبس و تبعید  شد دلش لحظه‌ای از عشق به مردم خالی نبود تا اینکه توانست بنیان قدرتمند نظام اسلامی را برپا کند.


آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام توانست تحول عظیمی در کل جهان به وجود آورد و ماباید زمان شناس باشیم و عمق و فرهنگ انقلاب اسلامی را درک کنیم، آثار انقلاب را بفهمیم و در این راستا گام برداریم.


وی اولین رکن از انقلاب اسلامی را اسلام ناب محمدی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی توانست اسلام را در همه ابعاد بشناساند و در عرصه زندگی مردم بیاورد و ما نیز باید اسلام و ارزش‌های اسلامی را بشناسیم و آن‌ها را در زندگی پیاده کنیم.


این عالم ربانی از مردم به عنوان دومین رکن از انقلاب اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: مردم جایگاه بلندی دارند، امام (ه) این مردم آزاده را بیدار کرد و خودباوری و شجاعت را در مردم ایجاد کرد.


آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش بسیار تاثیر گذار مردم و قیام های مردم قم، تبریز و یزد افزود:  مردم ایران مردم خاصی هستند؛ آن‌ها مردمی باذکاوت و لایتمدارند و در هیچ کجای دنیا مانند این مردم وجود ندارد.


این عالم فرزانه با اشاره به دلاور مردی‌های مردم در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی  شهدای بسیار تقدیم اسلام و انقلاب شد و در زمانی که حداقل 35 دولت به عراق کمک می‌کرد با قدرت و ایمانی که خداوند به ما داده بود توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و پیروز شویم.


آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه سومین رکن از انقلاب اسلامی ولایت فقیه است، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای این انقلاب ولایت فقیه است شخصی که از نظر فقاهت، تقوا، عدالت ، تدبیر و مدیریت و شجاعت سرآمد است.


وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها، امریکا و ایادی آن‌ها آرام نمی‌‍‌نشینند، تاکید کرد: باید از هر جهت آمادگی فکری، فرهنگی، تجهیزاتی، اقتصادی و غیره  داشته  باشیم و در برابر دشمن این آمادگی را حفظ کنیم.


این مرجع عالیقدر تاکید کرد: باید قدردان این مردم باشیم، زحمت این انقلاب به دوش مردم بود؛ باید سعی کنیم مشکلات بیکاری، مسکن، فقر را از جامعه برداریم.


آیت الله نوری همدانی افزود: چرا در برخی ادارات به بهانه برگزاری جلسه روی خوش به مردم نشان نمی‌دهند، نباید جلسات در وقت اداری برگزار شود؛  باید ادارات برای خدمت رسانی به روی مردم باز شود این از وظایف ماست.
نقل از یزد آوا
ارسال نظرات