بسیج گزارش می دهد؛

نخستین نشست فصلی انجمن های هنری بسیج هنرمندان استان سمنان در سال 94

نخستین نشست فصلی انجمنهای هنری ادبی این سازمان به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان مهدیشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۷۰۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، در این نشست ابتدا رییس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان از فعالیت های انجمن های هنری ادبی این سازمان در سال 1394 تقدیر و تشکر کرد.

علی عشق گفت: انجمن های عکس، هنرهای تجسمی و تئاتر به عنوان انجمن های موفق این سازمان بودند و همچنین انجمن های ادبیات داستانی، شعر و فیلم نیز از انجمن های پرتلاش سال 1393 این سازمان به شمار می‏آیند.

وی ادامه داد: ما از همه انجمن های هنری ادبی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان تشکر می کنیم و امیدواریم سال 1394 سال درخشش همه انجمن های این سازمان در استان و در سطح کشور باشد و سایر انجمن های هنری ادبی سازمان را به تلاش بیشتر و حرکت سامان یافته تر ترغیب کرد.

در ادامه مسئول انجمن های هنری ادبی سازمان به ارائه گزارش مختصری از فعالیتهای خود در سال گذشته پرداخت و گفت: اجرای اولین جشنواره استانی عکس جوان، هفتمین سوگواره ملی مهر محرم و دومین جشنواره استانی عکس شکوه حضور که با مشارکت بسیار خوب ادارات و سازمان های فرهنگی هنری استان و شهرستان سمنان برگزار شد، محتوای گزارش عملکرد میثم قدس پور مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان بود.

میثم قدس پور در ادامه از مشارکت های بسیار مؤثر دستگاه های فرهنگی هنری استان به ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان و همچنین گروه‏های عکس و مدیران کانونهای بسیج هنرمندان استان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

وی برگزاری دوسالانه عکس بسیج هنرمندان در سطح استان و جشنواره های عکس جوان و شکوه حضور و سوگواره ملی عکس مهر محرم را از برنامه های سال 1394 این انجمن اعلام نمود .

مسئول انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان به برگزاری ورکشاپ دموکراسی اشغال که با مشارکت ویژه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان توجه داده شد.

غلامرضا پهلوان همچنین به مشارکت انجمن های طراحی - گرافیک و خوشنویسی این سازمان اشاره و ادامه داد: این ورکشاپ با هدف کمک به مردم مظلوم غزه به وسیله فروش آثار تولیدی و در سه بخش ورکشاپ اجرایی، نمایشگاه و مراسم میدانی در پارک آبشار برگزارشد.

وی اجرای موفق جشنواره دوسالانه هنر های تجسمی که موجب راهیابی آثار خوبی از هنرمندان این استان به مرحله ملی در خرم آباد شد، را سند و مایه مباهات این انجمن دانست و افزود: هنرمندان تجسمی برگزیده در بخش ملی این جشنواره نیز خوش درخشیدند، برنامه های مشابه در سال جاری از برنامه های پیشنهادی این انجمن در سال 1394 اعلام شد.

مصطفی باقر آبادی مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان سمنان نیز در گزارش خود، برگزاری جشنواره تئاتر این انجمن در سطح استان و راهیابی گروههای برگزیده به جشنواره منطقه ای گرگان و نیز احراز مقام های دوم بازیگری و کارگردانی در جشنواره ملی تئاتر بسیج هنرمندان در کرمانشاه به عنوان فعالیت های این انجمن در سال 1393 اشاره کرد.

وی افزود: ابتدا بنا نبود که این جشنواره در سطح استان برگزار شود؛ اما وقتی ما این جشنواره را در سطح استان برگزار کردیم و به مرحله منطقه ای رفتیم تازه ضرورت برگزاری آن در سایر استان ها نیز حس شد.

مصطفی باقرآبادی همچنین برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در استان را به عنوان برنامه پیشنهادی این انجمن در سال جاری عنوان کرد.

در ادامه ناصر حامدی مسئول انجمن شعر این سازمان به ارائه گزارش عملکرد خود در سال 1393 پرداخت و افزود: نشست مشترک شعرای استان قم با مشارکت اداره کل حوزه هنری استان سمنان در سال گذشته برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار