آیت الله نوری همدانی در جمع مردم بافق در خصوص سهم مردم بافق در انقلاب گفت: با توجه به اینکه مرکزیت حوزه علمیه باید از نجف به قم می آمد، آیت الله حائری یزدی با همکاری علما به خصوص آیت الله شیخ محمد تقی بافقی حوزه علمیه قم را بنیان گذاردند و آیت الله بافقی هزینه ها و مخارج حوزه را پرداخت می کردند.
کد خبر: ۸۵۱۵۷۱۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از بافق خبر، شامگاه روز تولد امام اول شیعیان علی بن ابی طالب (ع) برگ زرین دیگری در کارنامه ولایی قصبه طیبه بافق با قدوم مبارک حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در امامزاده عبدالله بافق با استقبال چشمگیر مردم از ایشان ثبت شد.

 

آیت الله نوری همدانی پس از نماز مغرب و عشاء در امامزاده عبدالله به سخنرانی پرداختند.

 

وی در بین مردم شهید پرور بافق از سابقه آشنایی 40 ساله با امام جمعه بافق سید جواد سلیمانی و دعوت ایشان به بافق گفت و ادامه داد: مردم بافق از لحاظ تقوی و ولایت مداری واعتقادی سابقه درخشانی دارند وتعداد ۲۵۰ شهید و۶۶ آزاده و۱۴۰جانباز که نسبت به جمعیت آمار بالایی است، نشان دهنده روحیه ایثار و جهاد مردم بافق است.

 

این مرجع عالیقدر در خصوص شکرنعمت فرمود: خداوند در ۷۳ جای قرآن در مورد شکر نعمت بیان کرده است که شکر نعمت باعث افزایش آن وکفر نعمت عذاب خداوند را در پی دارد و انسان از شمردن نعمتهای الهی عاجز است.

 

استاد برجسته قم افزود : بر اساس حدیث امام صادق ما نعمتی بالاتر از ولایت نداریم و این انقلاب به خاطر نعمت ولایت در کل جهان تاثیر گذار بوده است و امام دنباله کار امیر المومنین  علی ( ع ) حکومت علوی درایران را تشکیل داد واین انقلاب نیز در مسیر ولایت قرار گرفته است.

 

آیت الله نوری همدانی در ادامه در خصوص سهم مردم بافق در انقلاب فرمود: با توجه به اینکه  این انقلاب باید در ایران صورت میگرفت و مرکزیت حوزه علمیه باید از نجف به قم می آمد، آیت الله حائری یزدی با همکاری علما به خصوص آیت الله شیخ محمد تقی بافقی حوزه علمیه قم را بنیان گذاردند و آیت الله بافقی هزینه ها و مخارج حوزه را پرداخت می کردند.

 

این عالم مجاهد در پایان به ظلم هایی که دستگاه رضاخانی در قم به شیخ محمد تقی بافقی مجاهد راه امربه معروف و نهی از منکر روا داشتند اشاره کرد و گفت:آیت الله شیخ محمد تقی بافقی بدلیل اعتراض به همسر بی حجاب شاه که وارد حرم حضرت معصومه شده بود به شاه عبدالعظیم حسنی (ری)تبعید شد.

ارسال نظرات