رئیس فدراسیون ورزش های همگانی، نقش بسیج در توسعه ورزش همگانی را غیر قابل انگار دانست.
کد خبر: ۸۵۱۵۷۹۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی مجد آرا رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: به نظرم با توجه به حضور سردار یزدانی در ورزش بسیج، تحرکات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و بسیج رسالت خود را در حوزه ورزش کشور به خوبی انجام داده است و بسیج خیلی زود به یک قطب بزرگ در ورزش تبدیل شد. هم در راستای تجهیزات و هم تاسیسات و هم استعداد یابی و سازماندهی ورزشکاران که البته کار چندان آسانی هم نیست اما با توجه به آنکه این مسئله با یک برنامه ریزی دقیق و مدون همراه بود، توانست خیلی زود به بار نشسته و نتیجه دهد.

مجد آرا با اشاره به همکاری های بسیج با فدراسیون ورزشهای همگانی تصریح کرد: بسیج با کارنامه خوبی که در مدیریت ورزش داشت، توانست بیشترین کمک را برای همگانی شدن ورزش کشور انجام دهد. ما به کمک سردار یزدانی توانستیم مردم را برای انجام پیاده روی های گسترده و خانوادگی بسیج کنیم و ورزش همگانی خیلی زود بین مردم رواج پیدا کرده و جای خود را باز کرد. به طوری که حال شاهد پیاده روی های صد هزار نفری و حتی گاه بیشتر هستیم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: علاوه بر کمک هایی که بسیج در همگانی کردن ورزش داشته، سازماندهی امکانات ورزشی و بهره برداری از سالن های ورزشی که گاه در دورترین و محروم ترین مناطق کشور احداث شده اند، باعث شده تا طی چند سال اخیر، بخش گسترده ای از مردم، از جمله جوانان بتوانند با کمترین هزینه به ورزش بپردازند. در واقع بر خلاف برخی نهاد که تنها وعده می دهند و عمل نمی کنند، بسیج به جای حرف زدن عمل کرد و با حضور چشمگیر در صحنه توانست آنچه را برای رشد و شکوفایی ورزش خصوصا در بین جوانان در سر داشت را به فعل تبدیل کند.

وی خاطر نشان کرد: بسیج در واقع نشان داده می تواند مانند یک شارژر قوی در ورزش کشور عمل کند و این را رویه را در همه رشته های ورزشی در پیش گرفته، مسئله ای که می تواند باعث شادابی جامعه شود.»

مجد آرا با تاکید بر نیاز توجه به اخلاق در ورزش افزود: ضرورت اخلاق مداری در ورزش قابل انکار نیست، به همین منظور در فدراسیون ها یک سازمان و کمیته مستقر است که به این مسائل توجه ویژه دارد و از آن غافل نیست اما با این وجود نمی توان منکر این مسئله شد که با توجه به اینکه رعایت مسائل اخلاقی از اولویت های بسیج است، حضور بسیج در ورزش تا چه انداز می تواند باعث بهبود فضای فرهنگی و اخلاقی ورزش شود.

ارسال نظرات