؛ سرهنگ حجت الله پاداش در نشست خبری که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی برگزار شد، گفت: در سال ۹۳ بسیج سازندگی استان موفق شد۱۸۰۰طرح را با واگذاری ۱۵میلیارد تومان تسهیلات اجرا کند.
کد خبر: ۸۵۱۵۸۲۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان :

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان گفت: در حوزه دانش‌آموزان بسیجی در سال ۹۰ تا ۹۲ با کمک ۳۱ هزار دانش آموز بحث مرمت و زیباسازی ۱۲۷۴کلاس درس انجام شده است.

؛ سرهنگ حجت الله پاداش در نشست خبری که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی برگزار شد، گفت: در سال ۹۳ بسیج سازندگی استان موفق شد۱۸۰۰طرح را با واگذاری ۱۵میلیارد تومان تسهیلات اجرا کند.

وی افزود: ازجمله این طرح‌ها در حوزه پرورش شترمرغ، زعفران، تولید دام سبک وسنگین و تولیدات گلخانه‌ای بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان تصریح کرد: ازجمله برنامه‌های ما در کرمان راه اندازی ۲هزار واحد تولیدی است و در کنار این واحدها ۳۰۰واحد بر محور اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و۴۰۰واحد در حوزه صنایع تبدیلی برای حوزه عمران استان در دستور اجرا داریم.

پاداش، با اشاره به اینکه از جمله خروجی‌های مورد نظر ما در این طرح‌ها، مهاجرت روستائیان از شهر به روستاها است، گفت: همچنین تسهیل در امر ازدواج بسیجیان از دیگر برنامه‌های طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه از سال ۸۹ تا ۹۳بالغ بر۱۵۷پروژه را با دستگاههای مختلف دولتی با هزینه‌ای بیش از۷میلیارد تومان در حوزه محرومیت زدایی عمرانی اجرا کردیم، گفت: ازجمله این طرح‌ها ایجاد مراکز بهداشتی، خانه عالم،مقبره شهدا، مرمت و بازسازی حسینیه‌ها و مدارس بوده است.

وی افزود: بیشتر همکاری ما با دستگاه‌هایی چون قرارگاه قرب کوثر، اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی بوده است که ساخت مساجد درمناطق صعب العبور با کمک اوقاف، ساخت مراکز بهداشتی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان وجیرفت و همکاری معاون فنی و عمرانی استانداری کرمان و حدود ۸۵پروژه با کمک قرارگاه قرب کوثر از قرارگاه‌های وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا بود.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی گفت: در حوزه دانش آموزان بسیجی در سال ۹۰تا۹۲ با کمک ۳۱هزار دانش آموز بحث مرمت و زیباسازی ۱۲۷۴کلاس درس را انجام دادیم.

پاداش اظهار کرد: همچنین با کمک ۵۲هزار و۸۰۰دانشجو و ۷۶۳گروه جهادی در مناطق محروم در حوزه بهداشتی و آموزشی کارهای زیادی انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی کرمان از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی در سال ۹۳ را اعزام ۲۲۱تیم امدادی برای ارائه خدمات پزشکی رایگان ذکر و اظهار کرد:با اجرای این اعزام‌ها به ۶هزار نفر در مناطق محروم استان خدمات پزشکی عمومی و تخصصی شامل چشم پزشکی، دندان پزشکی، آزمایشگاه و پزشکی عمومی ارائه شد.

سرهنگ پاداش با اشاره به ایجاد ۲۰۰شبکه بسیج همگام با کشاورز در استان گفت: این طرح توسط پایگاه‌های روستایی بسیج سازندگی با همکاری جهادکشاورزی و با استفاده از ظرفیت مهندسان تحصیل کرده کشاورزی و همراهی آنان در مراحل کاشت، داشت و برداشت اجرا می‌شود.

وی به برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان رودبار از ۱۴تا۱۷اردیبهشت ماه اشاره و تصریح کرد: دراین بیمارستان صحرایی کلیه خدمات پزشکی عمومی و تخصصی به مردم محروم این شهرستان ارائه می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان شاخص پروژه‌های در دست پی‌گیری در سال ۹۴ این نهاد را تکمیل مرکز شماره ۳بهداشت کهنوج، تکمیل شبستان مصلی سیرجان، تکمیل مرکز بهداشتی درمانی رمشک در قلعه گنج و بازسازی و مرمت موزه دفاع مقدس کرمان ذکر کرد.


ارسال نظرات