حجت الاسلام حسن زاده در جمع پاسداران سپاه حضرت عباس(ع) سپاه با حضور افراد متدین و معتقد تشکیل شد و نقش فرماندهی و نمایندگی تداوم و تقویت این اعتقادات معنوی است.
کد خبر: ۸۵۱۵۸۳۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد علامه شهید مرتضی مطهری در اردبیل گفت: بشر برای رشد وتعالی به فکر درست کردن لابراتوار و آزمایشگاه نیافتاده است تا در آنجا بشر را از لحاظ فکری ،تزکیه و تربیت نموده و به جایی برساند که از لحاظ اخلاقی و فکری تنظیم و متعادل باشد ، با هم نوعان خود زندگی مسالمت آمیز داشته و به دیگران آزار و اذیت نرساند و به مرحله ای برسد که وقتی انسان به او نگاه می کند آرامش فکری و روحی پیدا کند .

حسن زاده در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به زندگانی مولای موتقیان علی (ع) اظهار داشت: خداوند حضرت علی(ع)را هدیه و الگوئی کامل برای بشریت تقدیم کرده است بطوریکه اگر خداوند فقط عل (ع)را به عنوان یک نعمت به بشریت می داد کافی بود .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در هوا فضای سپاه افزود : بررسی جهان بینی وهابیت با آیات قرآن ثابت کرده که وهابیت مسلمان نیست و وهابیون نگاهشان به پیامبر یک نگاه غیر وحیانی است البته نباید از یاد برد که بین اهل سنت و وهابیت تفاوت است و حتی در بین اهل تسنن هم وهابیت جایگاهی ندارد.

ایشان اسلام جدید وهابی را برگرفته از تفکر انگلیسی ها و یهودی ها دانست و گفت : وهابیت برخلاف واقعیت لطیف اسلام ، جلوه خشنی از اسلام را به دنیا نشان دادند.

وی معیار دقیق برای اسلام را شخصیت حضرت علی (ع) بیان کرده و گفتند : اگر امروز قرار است جامعه درست شود و یا انحرافات جامعه تشخیص داده شود باید با شاغول حضرت علی (ع) تشخیص داده شود و مبنای انحراف یا درستی جامعه باید حضرت علی باشد.

حسن زاده در ارتباط با سپاه پاسداران نیز گفت : پاسداران دین و مکتب را با خود به سپاه آوردند و این متدین ها سپاه را تشکیل دادند و نقش نمایندگی و فرماندهی افزایش این دیانت و بصیرت است .

این مسئول با اشاره به مسائل بین المللی و مذاکرات هسته ای نیز افزود: امروز اگر هیئت سیاسی و دولتمردان ما در مقابل 6 قدرت جهانی با قدرت می ایستند و مذاکره می کنند حاصل خون بسیجیانی است که با قدرت در مقابل دشمن ایستادند و از جان گذشتند ولی از میهن اسلامی نگذشتند.در درون سپاه پرچمداری و صیانت از دین با هم جمع می شوند و این کاربه بدنه سپاه انرژی و رشد می دهد و اینگونه است که این تشکیلات در دنیا چشم ابرقدرت ها را کور کرده است.

و با همین فرهنگ و اعتقادات وبه تاسی از فرهنگ کربلا و تفکر عاشورا هست که مدافعان حرمین شریفین در سوریه و عراق رشد کرده و در مقابل داعش و استکبار دلاورانه ایستاده اند و مورد احترام دوست و دشمن هستند.

ایشان هدف از آموزشهای عقیدتی سیاسی در سپاه را تربیت و ارتقاء شان و منزلت انسان بیان کرده و گفتند: ما در هفته عقیدتی نمی خواهیم از چند مربی و مسئول به خاطر برگزاری کلاس ها تقدیر کنیم، ما تقدیرمان از آن جهت است که از نتیجه این کلاس ها که تربیت پاسدارانی معتقد است تشکر می کنیم.امروز اگر در سوریه و عراق مدافعان حرم دلاور مردانه می جنگند به پشت گرمی شهداست و این ها حاصل تربیت اعتقادی و بصیرت سیاسی است.وبر همین تفکر است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اگر ولایت در غربت باشد مدافع ولایت خواهد بود و در این راه با هیچ گروه و جناحی همراه نبوده و نخواهد بود


ارسال نظرات