همزمان با سراسر کشور آیین پرفیض و معنوی اعتکاف همزمان با سیزدهم رجب، ولادت حضرت علی (ع) در مساجد اصلاندوز با حضور معتکفین برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۹۲۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،ماه رجب ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است و عاکفان کوی دوست در خانه دوست پله های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیکتر می شوند.

متکلف باید حداقل سه روز کامل قبل از طلوع فجر روز 13 ماه رجب تا اذان مغرب روز سوم که پانزدهم ماه رجب است و این سه روز ایام البیض نام دارد در حال اعتکاف در مسجد بماند .

از قبل از طلوع فجر روز 13 رجب هر یک از معتکفین با کوله بارهای خود به طرف میعادگاه عاشقان در حرکت بودند که هر یک با چهره هایی متبسم و امیدوار بسوی خانه دوست قدم بر می دارند تا در این سه روز زنگار دل خود را از مادیات و مسائل دنیوی به دور بریزند و به دور از هیاهوی زندگی مادی چند روزی را با معبود خویش خلوت گزینند.

حجت الاسلام "اسدزاده " امام جمعه اصلاندوز شب گذشته که بهمراه رییس تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد و فرماندهی سپاه ناحیه عشایری و دیگرهمراهان در جمع معنوی معتکفین بانوان در مسجد صاحب الزمان(عج) محله قره قباق حضور داشت مطالبی در خصوص خداشناسی مطرح کرد.

گفتنی است مراسم اعتکاف در اصلاندوز در مسجد جامع اصلاندوز ویژه آقایان و مسجد صاحب الزمان محله قره قباق ویژه بانوان در حال برگزاری است.

حضور معتکف 9 ساله از حاشیه های مراسم معنوی اعتکاف در اصلاندوز بود.

 

ارسال نظرات