خبرهای داغ:
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان قزوین:
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان قزوین اعلام کرد: سال جاری 10 کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه‌های فعال شهدای استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۹۲۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در دیدار با مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به اینکه کتابخانه تخصصی بنیاد در گلزار شهدا تاسیس شده است، گفت: سال جاری تلاش داریم در فعال‌تر شدن این کتابخانه اقدامات موثری را انجام بدهیم، در این راستا به مساعدت‌های کتابخانه‌های عمومی استان نیازمندیم.
حقایق‌پور افزود: با تحقق این موضوع می‌توانیم فضای مناسبی را برای علاقمندان در بهره‌مندی از کتاب‌های ایثار و شهادت ایجاد کنیم.

وی از مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین خواستار شد تا در غنی‌تر شدن کتاب‌های ایثار و شهادت کتابخانه یاد شده با بنیاد همکاری و مساعدت‌های لازم را داشته باشد.

حقایق‌پور به حسینیه‌های فعال شهدا در استان قزوین اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه در این حسینیه‌ها گامی موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین آحاد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کتاب‌خوانی با توجه به فضاهای مجازی موجود در جامعه کمرنگ شده است، گفت: بنیاد در نظر دارد تا کتابخانه ایثار و شهادت را در حسینیه‌های فعال شهدا راه‌اندازی کند، تا فرهنگ کتاب‌خوانی را بین مردم ارتقا بدهد.

این مسئول با بیان اینکه نسل جوان به فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند است، گفت: بهترین راه انتقال این فرهنگ آشنایی آنها با حماسه‌های خلق شده در دوران 8 سال دفاع مقدس از طریق شیوه‌های مختلف مانند مطالعه کتاب است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: برای انتقال مطلوب فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان نیاز به برنامه‌ریزی داریم تا با بکارگیری راهکارهایی از جمله مسابقه کتابخوانی این فرهنگ را به نسل جوان انتقال بدهیم.

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها