رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

مردم لرستان اولین کسانی بودند که بنی صدر را ضایع کردند/ توصیه ای که قرائتی به مسئولان فدراسیون وزنه برداری کرد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مردم لرستان اولین کسانی بودند که بنی صدر را ضایع کردند
کد خبر: ۸۵۱۵۹۲۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه شورای اداری استان لرستان که در محل استانداری لرستان برگزا شد، گفت: من خاطره خوشی که از مردم لرستان دارم این است که در زمانی که همه برای بنی صدر کف می زنند و خیلی ها ادعایشان می شد که می فهمند مردم لرستان اول استانی بودند که بنی صدر را شناختند و در سفری که به اینجا داشت او را ضایع کردند.

وی با بیان اینکه توصیه قرآن به مدیرانی که قدرت را در جامعه اسلامی در دست می گیرند این است که در راستای اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ایتاء زکات گام بردارند افزود: متاسفانه وضعیت اقامه نماز در شان نظام اسلامی ما نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه این همه شهرک ساخته ایم که خیلی از آنها مسجد ندارند گفت: در ادارات نباید وضعیت اتاق مدیران برای مذاکرات کاری اتاق های لوکس و در مقابل در نمازخانه هایی که محل مذاکره با خدا است نماز در دخمه اقامه شود.

قرائتی با اشاره به اینکه اگر تمام کارهای مملکت هم درست باشد اما وضع نماز درست نباشد فایده ای ندارد اضافه کرد: وضع نماز نسبت به زمان شاه خیلی بهتر است ولی مدیران باید به هزاران راه نرفته ای که می توانستند برای اقامه نماز بروند فکر کنند.

وی  ماههای رجب، شعبان و رمضان را  فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در کشور دانست و اضافه کرد: اینکه برای ادارات روحانی برای اقامه نماز بفرستیم اما در مدرسه ای که چند صد نفر نوجوان در آن تحصیل می کنند روحانی برای اقامه نماز جماعت نفرستیم این عدالت نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه خداوند در شیری که مادر به نوزاد خود می دهد تمام ویتامین های مورد نیاز را قرار داده است گفت: تمام نیازهای انسان نیز در نماز وجود دارد.

قرائتی با اشاره به اینکه اگر 100 درصد مردم زکات بدهند فقیری در مملکت نمی ماند بیان کرد: پول زکات را با در صرف واجبات کنیم اما متاسفانه شاهدیم که پول زکات را صرف ساختمان سازی می کنیم.

وی با بیان اینکه پول زکات را باید صرف ساختن واجبی مانند مسجد کنیم نه اینکه آن را به ساخت غسالخانه و حسینیه که در سال بیش از چند بار از آنها استفاده نمی شود کنیم ادامه داد: چرا مردم استانی مانند لرستان که تمام جمعیت آن شیعه هستند تنها 13 درصد از آنها زکات بدهند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اگر از من بپرسند که مشکل مملکت چیست می گویم که مشکل ما تحصیلکرده ها هستند چرا که اگر موقع نماز باشد یکی از آنها جرات نمی کند که  یک الله اکبر بگوید گفت: قرآن می گوید انسان ها به این دلیل نماز نمی خوانند که خشوع ندارند.

قرائتی با اشاره به اینکه مدیران به علت اینکه حرفشان نفوذ دارد می توانند زنان بدحجاب را نیبت به ترک این منکر نصیحت کنند بیان کرد: به مسئولان وزنه برداری گفتم که لباس وزنه برداران را گشاد تر کنید چون حجم بدن انها مشخص است و آنها نیزدر پاسخ گفتند که این لباس ها استاندارد هستند و با این حال من نیز گفتم که اسرائیل 60 سال است که تمام قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند بعد شما نمی توانید دو سانت لباس ورزشکاران را گشاد کنید.

ارسال نظرات